Ladegeleider bodemmontage.

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Weet iemand of er ook ladegeleiders bodemmontage bestaan (en waar te koop) met push-to-open functie?

Ik wil ze gebruiken voor een badmeubel waar 2 lades in moeten. In het midden van het badmeubel komt (uiteraard) de afvoer waardoor ik geen volledig tussenschot heb voor de bevestiging van reguliere ladegeleiders.

Ook andere oplossingen zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.114
1.939
Klein-Brabant, Vlaanderen
met de tip van jpandriesse stuit ik op 'meubelbeslagcenter'
hun duw-om-te-openen-geleiders voor bodemmontage zijn goedkoop
wil je ze ook zacht laten sluiten, dan worden ze wat duurder
of ze verstelbaar zijn, kan ik niet vinden
maar ze hebben ook een luxe-versie
omdat daar hulpstukken bij staan, lijken me die verstelbaar te zijn
maar dan zit je in de prijsklasse van een blum of een grass
beide van 'meubelbeslagcenter' staan in deze lijst
hier onder een lijst van grass dynapro - verkocht door van opstal - die hebben in nl een vestiging
bij deze geleiders horen montagesets - voor mij volstaat de 3D
duw-om-te-openen is een andere optie - daarvoor moet je even verder zoeken
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.114
1.939
Klein-Brabant, Vlaanderen
En dan het metaal voor de zijwandmontage verwijderen (slijpen)
zijwandmontage komt hier niet in aanmerking, vermits je bodemmontage zoekt
'bodemmontage' op zich is nog een ruim begrip
de geleiders van grass waarnaar ik hier boven verwijs, worden op de zijwand van de kast bevestigd, maar op de lade komen de hulpstukken op de onderkant
geen enkel deel van de geleider is op eender welk ogenblik op de lade zichtbaar (wel aan de onderkant)
als de lade open is, kan je wel het deel van de geleider dat op de kast bevestigd is, zien
tussen de zijwand van de kast en de lade is er een ruimte van 6 mm om de geleider te kunnen plaatsen + de lade zonder schuren te kunnen geleiden
ik heb geen weet van geleiders die volledig op de bodem van de lade komen, dus zonder dat er een deel op de zijkant van de kast zit
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Weet iemand of er ook ladegeleiders bodemmontage bestaan (en waar te koop) met push-to-open functie?

Ik wil ze gebruiken voor een badmeubel waar 2 lades in moeten. In het midden van het badmeubel komt (uiteraard) de afvoer waardoor ik geen volledig tussenschot heb voor de bevestiging van reguliere ladegeleiders.

Ook andere oplossingen zijn welkom.
Of ik snap/zie het niet, maar waarom kan je geen normale geleiders gebruiken die op de zijkant komen? Dat heeft toch niks met de achterkant van de lade te maken? Als je een lade maakt met zijgeleiders, en je haalt een stuk uit de achterkant en bodem van de lade om ruimte te maken voor het sifon, dan kan dat toch gewoon?
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Of ik snap/zie het niet, maar waarom kan je geen normale geleiders gebruiken die op de zijkant komen? Dat heeft toch niks met de achterkant van de lade te maken? Als je een lade maakt met zijgeleiders, en je haalt een stuk uit de achterkant en bodem van de lade om ruimte te maken voor het sifon, dan kan dat toch gewoon?
Dat zou kunnen, maar dan worden de lades wel een stuk smaller, omdat je dan de volle uitsparing voor het sifon aan ruimte kwijt bent. Misschien dat het schetsje mijn probleem verduidelijkt.
 

Bijlagen

  • badmeubel achterkant.png
    badmeubel achterkant.png
    43 KB · Weergaven: 46

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
zijwandmontage komt hier niet in aanmerking, vermits je bodemmontage zoekt
'bodemmontage' op zich is nog een ruim begrip
de geleiders van grass waarnaar ik hier boven verwijs, worden op de zijwand van de kast bevestigd, maar op de lade komen de hulpstukken op de onderkant
geen enkel deel van de geleider is op eender welk ogenblik op de lade zichtbaar (wel aan de onderkant)
als de lade open is, kan je wel het deel van de geleider dat op de kast bevestigd is, zien
tussen de zijwand van de kast en de lade is er een ruimte van 6 mm om de geleider te kunnen plaatsen + de lade zonder schuren te kunnen geleiden
ik heb geen weet van geleiders die volledig op de bodem van de lade komen, dus zonder dat er een deel op de zijkant van de kast zit
Ik heb ze gevonden bij Ladegeleider bodemmontage
Ze lijken heel erg op geleiders welke ook voor zijmontage gebruikt worden. Deze hebben helaas geen push to open!

In mijn vorige reactie heb ik een tekening van mijn probleem bijgevoegd.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Dat zou kunnen, maar dan worden de lades wel een stuk smaller, omdat je dan de volle uitsparing voor het sifon aan ruimte kwijt bent. Misschien dat het schetsje mijn probleem verduidelijkt.

Aha. Ik dacht dat er 2 lades onder elkaar kwamen. Maar ze komen dus naast elkaar. Dat maakt een hoop duidelijk.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.114
1.939
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik heb betreffende firma gevraagd of ze ze ook in 45 cm hebben.
op hun plaatjes staat dat ze in 450 mm bestaan
of ze die daadwerkelijk hebben blijft de vraag
1598211290294.png

blum heeft ze in ieder geval in 450 mm
zacht sluitend maar niet in duw-en-open
dit zijn nrs van lmc

1598210959921.png 1598211103809.png

op jouw schets heb je de laden smaller gemaakt om naast de sifon te glijden
met de grass dynapro die ik hoger vermeldde verlies je max 6 mm breedte
verwaarloosbaar

1598212827702.png
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Hoe is het met de ladegeleiders afgelopen?
Deze zij wel push to open en voor bodemmontage. het draaggewicht is dan de helft.


 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.