Dit weekeinde verder gewerkt aan de lades, met gemengde resultaat. Met mijn cirkelzaag en zelf gebouwde geleiderail kan ik recht genoeg zagen om een lade te kunnen maken. Fijn dat je niet voor alles een zaagtafel nodig hebt
Maar ik had bij de bouwmarkt een plaat 12mm underlayment gehaald en daar ging het mis. Dit keer geen gaten en andere problemen, maar de 10cm strips waren zo krom als een hoepel
Met veel klemmen en lijm alles in elkaar gekregen en het resultaat was goed genoeg om het even te laten zitten, maar ik ga de bovenstede lade zeker vervangen want die ziet er niet uit en gaat me zeker irriteren.
Waar ik het meeste tegenop zag was het monteren van de geleiders, maar dat ging zonder problemen, behalve dat mijn 1970mm wat moeite had om achter in het kastje te komen om de geleiders vast te schroeven

zodra ik de bovenste lade heb vervangen monteer ik nog frontjes om het geheel af te sluiten.
Het makkelijkste was natuurlijk geweest om de werkbank gelijk helemaal af te maken, maar zo kan ik kijken wat ik will hebben. De grote plank voor mijn gereedschap onderin is handig, de stalen bankschroef zit daar gruwelijk in de weg, maar is wel heel handig en door zo de lades te maken kan ik een paar gereedschapkisten nog onder mijn werkbank schuiven