Lade maken met stop functie

Lars Holtkamp

Nieuw lid
30 okt 2014
2
0
Hallo Allemaal,

Sinds vandaag aangemeld, dus even kijken of dit werkt :).

Ik heb een vraag, ik heb al erg veel meubels gemaakt echter zit ik even met een uitdaging.

Ik wil graag van geschaafd steigerhout een meubel maken met hierin lades, maar ik wil geen metaalgeleiders gebruiken.
Heeft iemand een idee hoe ik het beste een geleiding kan maken met een "eind stop" functie.

Ik heb al een idee, d.m.v. een sleuf frezen met dan aan de lade kant een uitsparing of verdikking te maken waardoor deze zal geleiden, echter zal de lade er dan uit vallen indien ik deze tot het einde zal trekken.
Wie heeft een voorbeeld waardoor ik deze kan blokkeren op een bepaalde lengte.

Alvast bedankt.
 

Lars Holtkamp

Nieuw lid
30 okt 2014
2
0
Hallo Bobmartin,

Dank je wel voor je reactie, dit is idd wat ik al in gedachten had, ik zie nu ook op de afbeelding hoe ik de lade kan stoppen/vastzetten.
Bedankt!
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Wat ik al gedaan heb is een kleine rechthoek vastschroeven tegen de achterwand van de lade, met de schroef niet in het midden maar aan één uiteinde. Zodat je het stuk naar boven kan draaien zodra de lade erin zit en dat het boven uitsteekt, daarmee kan de lade er niet meer uit vallen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.