De zoon des huizes heeft een zolder met schuine wanden, wat de ruimte voor conventionele boekenkastjes nogal beperkt. Daarom ga ik een laag legkastje maken met 9 legvakken en een omrand bovenblad, 63cm hoog, ruimte voor schoenen eronder.
Een paar weken geleden heb ik al een schets gemaakt en hout gekocht. Ik zet het nu even online om mezelf enigszins onder druk te zetten het kacheltje in het kille schuurtje aan te zetten.
Wellicht hebben jullie nog tips / ideeën. Ik spiek al in andere projecten hier van vergelijkbare meubelen. Ik ben nog niet begonnen en zal plaatjes posten van de voortgang.
Een paar weken geleden heb ik al een schets gemaakt en hout gekocht. Ik zet het nu even online om mezelf enigszins onder druk te zetten het kacheltje in het kille schuurtje aan te zetten.
Wellicht hebben jullie nog tips / ideeën. Ik spiek al in andere projecten hier van vergelijkbare meubelen. Ik ben nog niet begonnen en zal plaatjes posten van de voortgang.
- Materiaal: meubelpaneel 18 mm eiken.
- 2 Middenplanken los, latjes, verankert met nok aan de achterkant. (optie een plank te verwijderen om evt boeken verticaal te kunnen neerzetten).
- Verstijvers onder de 100x30cm planken, om doorbuigen te voorkomen.
- Opstaande rand voor de bovenplank zodat spullen er niet vanaf schuiven.
- Zwart gelakte details, voor de rest olie als bescherming
- Boekenplanken met inhammen om makkelijker boeken en schriften te kunnen pakken.
- Achterkant triplex om e.a.a. statisch bepaald te houden.
- Randjes netjes afgerond R3
Laatst bewerkt: