Kurk in bankschroef?

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
690
106
Sterksel
Ik ga bij ramia een werkbank bestellen vanwege hun mooie zomer korting.
Een te kiezen optie is kurk voor in een bankschroef. Heeft iemand dat ook in zijn bankschroef en zo ja, klemt dat goed en fijn?
Zijn er nadelen aan verbonden?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.264
599
Moordrecht
Ik heb (zelf) kurkrubber op mijn bankschroef geplakt. Wat mij betreft is het grote voordeel dat je meer grip hebt bij minder klemkracht. En het houdt je werkstukken heel
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.161
435
Ik zou losse plankjes er op schroeven in plaats van rechtstreeks er op lijmen.
soms wil je wel eens iets mishandelen dan is rubber/kurk te zacht
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
953
505
Noord-Veluwe
Ik heb, net als Rizz, crubber ofwel kurkrubber op de bek van mijn bankschroeven geplakt met wat contactlijm. Werkt als een zonnetje. Is stroever dan gewone kurk en het lijkt ook beter heel te blijven. Er breken tot nog toe in ieder geval geen stukjes uit. Volgens mij heb ik eerst 3 mm dikte geprobeerd, maar deze later toch vervangen door 2 mm. Ik kan mij ook herinneren dat even goed zoeken de moeite loont, want er zaten gigantische verschillen in de prijs van dat spul. Nu kan dat vast iets met de kwaliteit te maken hebben, maar ik heb nog helemaal geen spijt van het goedkope spul dat ik gekocht heb.
 

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
418
154
Iets van grip in de bankschroef is wel fijn.
Kurk zonder rubber is te bros. Ik had een matje kurk (1.5 mm dik dacht ik) met dun dubbelzijdig tape vastgemaakt, maar dat brokkelde kapot.
Na een maand heb ik het vervangen door een lap ruw kunstleer dat ik nog had, dat werkt heel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
563
331
Hier ook kurkrubber van 3mm dik op de klemmen van de legvise. Dat werkt zeer goed.
Nadeel is dat je gelijk een rol/lap moet bestellen, dus best veel over hebt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.