Kumiko workshop?

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
690
106
Sterksel
Heeft er iemand ervaring met een Kumiko workshop? Het lijkt me een leuke techniek om mee bezig te zijn.
Dus ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je iets gevolgd heb om de basis te leren.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
690
106
Sterksel
Dat wordt hulpstukken maken. Leuk priegelwerk.

Idd en ik zie vaak mooie japanse lampen op internet. Lijkt me leuk om die te maken.
Ik heb alleen nog niet gevonden of elke lamp 'eigen' ontwerp is of dat er genoeg Japanse voorbeelden zijn om te maken.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
690
106
Sterksel
Er komen 2 workshops Kumiko op de Open Dag Hout gegeven door Rob Alferink. Hij doet dat vaker en stond vorig jaar met zijn lampen op ODH.

jaap

Een zoektocht op internet op zijn naam leverde direct iets op. Even uitzoeken wat het is.
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
389
171
Noardeast-Fryslân
Een zoektocht op internet op zijn naam leverde direct iets op. Even uitzoeken wat het is.
Het zelfde gedaan. Wat maakt die mooie lampen! Mijn vrouw was meteen verkocht: "is dat geen leuke hobby voor je?" was haar vraag. Op voorhand lijkt het mij priegelwerk en dat ligt mij niet zo (te onnauwkeurig). Aan de andere kant dwingt het werk tot precisie - leer ik dat wellicht toch nog een keer.

Een workshop is natuurlijk een goede manier om uit te zoeken of het wat is.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.721
749
Antwerpen
Heeft er iemand ervaring met een Kumiko workshop? Het lijkt me een leuke techniek om mee bezig te zijn.
Dus ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je iets gevolgd heb om de basis te leren.
Zelf begonnen via de boeken van Desmond King, die legt alles heel goed uit (ook te vinden op YT), ook hoe je alle hulpstukken moet maken
 

Gasoline

Nieuw lid
16 jan 2024
7
4
Assen
Niet aan beginnen, werkt verslavend. Breng wel geduld mee. Uiteindelijk toch rustgevend. Vooral wel proberen. Zelf via de nodige filmpjes en 1 boek via Baptist begonnen. Als het te priegelig wordt, gewoon dikkere balken gebruiken.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
690
106
Sterksel
Niet aan beginnen, werkt verslavend. Breng wel geduld mee. Uiteindelijk toch rustgevend. Vooral wel proberen. Zelf via de nodige filmpjes en 1 boek via Baptist begonnen. Als het te priegelig wordt, gewoon dikkere balken gebruiken.

Ik ga het wel proberen en heb (ook voor de leuk) een workshop geboekt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.