Koud in de werkplaats

Leep

Actieve deelnemer
19 apr 2023
49
52
Maarsbergen
Het is koud in mijn werkplaats, alles goed ondergedekt met paar oude dekbedden. Dus hopelijk blijven de oliën etc. goed. Ook water uit mijn slijpmachine gehaald. Toch mijn spaarzame tijd gebruikt voor 2 nieuwe objecten/. Een vaas van een appel en peren ent die gebruikt kan worden als gezellig licht 's avonds maar ook als bloemenvaas. Was even zoeken bij de kringloop naar mooi rood vaasje. Verder een schaal gemaakt van Greenstone Mallee (Australisch hout) en die geplaatst op stukje eiken hout (ge-eboniseerd). Graag reactie op de schaal. Is voetje te hoog?

Bijlagen

• IMG_6942.jpeg
    IMG_6942.jpeg
    141 KB · Weergaven: 50
  • IMG_6935.jpeg
    IMG_6935.jpeg
    127,5 KB · Weergaven: 48
  • IMG_6940.jpeg
    IMG_6940.jpeg
    128,1 KB · Weergaven: 49
  • IMG_6939.jpeg
    IMG_6939.jpeg
    184,8 KB · Weergaven: 46
  • IMG_6936.jpeg
    IMG_6936.jpeg
    104,2 KB · Weergaven: 47
  • IMG_6945.jpeg
    IMG_6945.jpeg
    132,4 KB · Weergaven: 40

Voorhetplezier

Nieuw lid
12 jan 2024
19
11
Hillegom
Heel mooie schaal, ik vindt het voetje niet te hoog, maar aan de onderkant te smal. Vroeg of laat beland een iets zwaarder voorwerp an het rand van de schaal, zij kiepert en staat dan ook nog te dicht aan het rand van waarop zij ook staat (murphy slaapt nooit!) en einde schal. Een vrij dunne, taps aflopende basis zal dit voorkomen en ook goed staan denk ik.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
465
280
‘s-Hertogenbosch
Ik had zelf het voetje wel zo hoog gemaakt, alleen minder strak, meer gewelfd. Met een dunne voet en slanke stam…
De hoogte is in verhouding, je kunt nu ook de onderkant zien….

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.924
3.238
Gaanderen
Wat een mooi stukje hout. Ik vind het voetje niet goed bij de schaal passen. Dit is wel snel gezegd en geschreven, maar ik weet ook niet zo snel een juist model voor de voet. Misschien is het een idee om de rand van de schaal in de voet terug te laten komen. Dus een voet met een ruw stuk eraan.
Model schaal is meer dan prima.

Leep

Actieve deelnemer
19 apr 2023
49
52
Maarsbergen
Dank voor feedback, het huidige voetje kan los dus ik ga me richten op iets wat er beter bij past. Was er zelf ook niet helemaal tevreden mee.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.