Voor de woonkamer waren we nog op zoek naar een bijzettafeltje. Zelf maken is natuurlijk leuker . Het moet een robuust tafeltje worden dat goed gaat passen bij een nieuwe Ikea bank die binnenkort gaat komen.
Bij de kringloop liep ik tegen een fijn tafeltje van eikenhout op, met een lekker dik blad. Voor 10 euro kon ik 'm niet laten staan!
Beetje zagen:
Beetje (van dikte) schaven:
Blad klaar om in stroken gezaagd te worden:
Van de stroken en het aan elkaar lijmen heb ik geen foto genomen, maar na nog wat schaven, en zagen is dit het resultaat:
Er zitten een paar kleine schoonheidsfoutjes in, maar ik ben eigenlijk wel tevreden voor een eerste kopshouten blad. Note to self: kopshout schaven met de vandikte bank moet heel rustig gebeuren Ik denk dat ik het blad ga olieën. Ideeën welke olie ik het best kan gebruiken?
Nu nog kijken of ik een paar passende metalen pootjes op de kop kan tikken.
Bij de kringloop liep ik tegen een fijn tafeltje van eikenhout op, met een lekker dik blad. Voor 10 euro kon ik 'm niet laten staan!
Beetje zagen:
Beetje (van dikte) schaven:
Blad klaar om in stroken gezaagd te worden:
Van de stroken en het aan elkaar lijmen heb ik geen foto genomen, maar na nog wat schaven, en zagen is dit het resultaat:
Er zitten een paar kleine schoonheidsfoutjes in, maar ik ben eigenlijk wel tevreden voor een eerste kopshouten blad. Note to self: kopshout schaven met de vandikte bank moet heel rustig gebeuren Ik denk dat ik het blad ga olieën. Ideeën welke olie ik het best kan gebruiken?
Nu nog kijken of ik een paar passende metalen pootjes op de kop kan tikken.