Koorschaal

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Het coronavirus legt de hele samenleving plat. Dus ook de repetities en concerten van het www.lemstermannenkoor.nl waar ik lid van ben.
Om toch de band wat te bewaren bedacht het bestuur een wekelijkse ledenbrief (mail) waarin ieder lid zijn wetenswaardigheden in kwijt kan. Dus meest grappig.
Voor mij een uitdaging, want ik kan grappig doen met hout. Dus bedacht ik voor elke week een draaiwerk met de maakfoto's als beeldverhaal in die mail. Wie de juiste afmeting of gewicht of houtsoort (bij benadering) juist had geraden bracht ik zelf het draaiwerk als cadeau.
Succes verzekerd!! Maar ja corona weet van geen wijken - week na week na week.
Ik heb zelden zoveel gedraaid als de laatste tijd, maar we houden vol: ik heb in ieder geval voldoende tijd.

Nu het vierde object: een schaal uit oud eiken, onderzijde gerild en gezwart// bovenzijde geborsteld, gekalkt en geolied//36 cm groot en 6 cm hoog.
Wie het juiste gewicht schat wordt de gelukkige winnaar - het koor telt 125 zangers en geeft 15 concerten per jaar.

Dus nu maar foto's:
Object 1 was het coronavirus
Object 2 een windlicht
Object 3 een excentrisch theelicht
Object 4 deze schaal
Een mooi project dat ik nog even vol ga houden tot we als koor weer bij elkaar kunnen komen. Blijf gezond.


P4230001.jpg

P4210001.jpg

P4290017.jpg

P5050024.jpg

P5050026.jpg

P5050027.jpg

Sorry maar ik ben preciezer met de draaibank dan met het fototoestel.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dank Fons.
Leuk om te doen en steeds wat nieuws bedenken. Het is net zendingswerk, want aan de reacties van koorleden merk je dat ze meer verstand of affectie hebben van/met hout dan met draaiwerk.
Vr.gr. Jan
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
De laatste drie kan ik wel waarderen, maar met de eerste heb ik liever niet te doen:p
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Voor deze week een zomergebruiksvoorwerp: de wijnkoelhouder en een flesopener.
De koeler is gemaakt uit een uitgeholde bamboebuis met afwerking van essen randen.
De RVS opener heb ik voorzien van een wengé handvat.
De Koorleden mochten weer raden: hoogte koeler en grootste omtrek handvat opener.
The winner takes it all.
Leuke reactie in deze zangarme coronapauze tot..................
vr.gr. Jan Pranger.
Jammer foto's plaatsen ging niet: tekst "te groot voor server".
Ik niet digi weten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.