Gewoon zonder mal. Schrijf de buitenmaat van de kom af (met een mes)in de deur. Doe dit ook met de verdieping. Frees nu uit de hand de twee uit op verschillende diepten. De verdieping hoeft niet zo nauwkeurig je ziet die rand toch niet meer. Dan frees je de buitenzijde uit. Blijf ietsje weg van de rand. Steek nu met een scherpe beitel de randen op maat.
Je kan ook met een mal frezen. Ik denk dat dit voor drie kommen veel meer tijd kost.
Waarschijnlijk ga ik het ook zo doen. Heb twee dunne komgrepen gevonden die net 1mm opliggen. Die ga ik dan voorzichtig in frezen met de bekende RT0700 van Makita. De deur moet nog twee keer worden afgelakt dus dan kan ik met mooi dan meenemen.
Ik heb geen tijd om een mal te maken, vandaar uit de losse hand.
Wat de opbouw van de deur betreft; Ik heb een kader van 18mm mpx gebruikt, en waar ongeveer de grepen zouden komen heb ik een mpx plaat van 500x300 geplaatst. De bladen heb ik gemaakt uit 9mm populieren mpx. Zo heb ik een dikke deur van 38mm, die niet zoveel weegt dat ik geen softclose meer kan toepassen of hem niet alleen kan monteren.
De softclose was met het oog op kindervingers en omdat we wilden voorkomen dat de deur elke keer tegen de muur "knalde".
Bedankt voor de tips en bevestiging van mijn uiteindelijke keuze