Kom uit esdoorn

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Eerste werkstuk gemaakt op mijn nieuwe Stratos FU230. Heerlijk ding is dat toch....
De kom is 22cm op de grootste diameter en ongeveer 16cm hoog totaal. De kom staat op een heel laag voetje. Afgewerkt met verbeterde houtolie.


Fotograferen is een dingetje, maar ik ben geloof ik niet de enige die daar mee tobt :rolleyes:...

D'r zitten geen saaie kanten aan.
IMG_0294.jpg
Hij is best wel aardig gelukt.
Update: een paar foto’s verwijdert.
 

Bijlagen

  • IMG_0293.jpg
    IMG_0293.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Niet dat ik veel verstand heb van houtdraaien en foto's maken , maar ik ben het wel met Nico eens : foto 4 vertelt alles over de schoonheid van de kom . ;)
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
mooi hoor.. hoe dik is de wand geworden? Hij lijkt van boven dunner dan in het midden, en ik kom wel eens het advies tegen omdat andersom te doen. Ik vind het hout en de ronde buitenvorm erg mooi.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Dank voor de complimenten☺. Knap dat je dat ziet Hans. De binnenkant volgt de vorm van de buitenkant, maar iets minder extreem. Aan de bovenkant is de rand ongeveer 7mm, ter hoogte van de grootste diameter is die 16-17mm en dan naar de bodem toe weer dunner.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
inderdaad een mooie kom. Voor fotografie kan ik een "goedkope" lichttent aanbevelen.
dat zet je op in 1 minuut en je foto's verbeteren direct een heel pak.
Ik heb deze (van een ander merk, maar zelfde onderdelen):
bol.com | Nedis SKT012WT Led Fotostudioset 60 X 60 Cm 6500 K Opvouwbaar

2 nadelen de doek(en) die er bij zitten kunnen wel eens kreuken en het is maar 60*60.
Op zich werkt het goed, maar als je bvb vaak schalen van ronde de 40cm gaat maken wordt het krap.

Nog 1 laatste tip vaak is je foto beter als je het onderwerp van iets verder weg trekt en de foto bijsnijdt achteraf.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
inderdaad een mooie kom. Voor fotografie kan ik een "goedkope" lichttent aanbevelen.
dat zet je op in 1 minuut en je foto's verbeteren direct een heel pak.
Ik heb deze (van een ander merk, maar zelfde onderdelen):
bol.com | Nedis SKT012WT Led Fotostudioset 60 X 60 Cm 6500 K Opvouwbaar

2 nadelen de doek(en) die er bij zitten kunnen wel eens kreuken en het is maar 60*60.
Op zich werkt het goed, maar als je bvb vaak schalen van ronde de 40cm gaat maken wordt het krap.

Nog 1 laatste tip vaak is je foto beter als je het onderwerp van iets verder weg trekt en de foto bijsnijdt achteraf.
Dank je Ruben. Ik ben me daar wel op aan het orienteren en dat staat dus op de lijst van investeringen voor de komende tijd. Wordt vervolgd.
 

Henk de Rijk

Actieve deelnemer
31 mei 2019
168
128
Nieuwkoop
Eerste werkstuk gemaakt op mijn nieuwe Stratos FU230. Heerlijk ding is dat toch....
De kom is 22cm op de grootste diameter en ongeveer 16cm hoog totaal. De kom staat op een heel laag voetje. Afgewerkt met verbeterde houtolie.


Fotograferen is een dingetje, maar ik ben geloof ik niet de enige die daar mee tobt :rolleyes:...

D'r zitten geen saaie kanten aan.
Bekijk bijlage 89201
Hij is best wel aardig gelukt.
Update: een paar foto’s verwijdert.
Ed twee stukken wit mdf, en je maakt de mooiste foto,s
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.