Koelkast frontje vastzetten

hoztas

Nieuw lid
17 aug 2024
1
0
Zaandam
Hallo allemaal, ik ben bezig met het installeren van mijn keuken en was toegekomen aan de koelkast front plaatsen, maar precies waar de bevestigings locatie van de koelkast is geplaatst zit er een gat voor de scharnier (zie foto).
Hoe kan ik dit het beste oplossen, front bestaat uit 2 panelen en deze locatie is ongeveel waar de panelen samen komen en dat is ook waar de handvat ongeveer zit dus moet wel beetje sterk zijn.

Bijlagen

• 20240817_124800.jpg
    20240817_124800.jpg
    29,5 KB · Weergaven: 28

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
187
98
Utrecht
Front 180 graden draaien? Maar even serieus, je gaat dat gat altijd blijven zien, mits ik de foto goed inschat. Opvullen met rond stuk hout en lijmen kan, is sterk genoeg. Maar om de melamine onzichtbaar over te laten lopen in het gat is pittig. Persoonlijk zou ik een nieuw paneel kopen, de tijd die ik kwijt zou zijn om dit goed op te lossen is het niet waard.

Mocht dat geen optie zijn, dan zou ik het alsnog opvullen met hout en lijm of hout en een ander soort vuller om het glad genoeg te krijgen. Daarna zou ik over de gehele lengte hout ongeveer 3 mm diep wegfrezen en daar een dun paneel met melamine in te lijmen. Voorbeeld materiaal: MDF lakboard WIT 122 x 244 - HoutOpMaatGezaagd.nl. Op die manier kan je het natuurlijk laten ogen, zonder zeer opvallende kleurverschillen.

In het onderstaande plaatje geef ik ruw weer wat ik weg zou frezen en daarna met melamine op zou vullen. Het is veel werk, maar als je geen keuze wordt gelaten en je wilt het mooi laten ogen, dan moet je zoiets doen of het hele paneel wrappen nadat je het gat hebt gevuld. Geen idee hoe mooi dat gaat ogen bij de randen.
1723900521521.png

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.290
2.310
Klein-Brabant, Vlaanderen
@hoztas
welkom als nieuw lid !

als ik mij niet vergis, dan is dit geen opliggende deur, maar een glijdeur
het is vervelend dat de bevestiging van de koelkast en de scharnierpot op dezelfde plaats komen
ik zou denken dat de deur op de zijde zoals op de foto te zien, scharniert
dan verbergt de deur toch de scharnier !?
heb je meer foto's of montagerichtlijnen ?

1723962558000.png

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.