Was weer een leuk onderdeel om te maken. Deze is uitgevoerd in Mahonie. Halfhoutse verbinding voor de hoeken en de ramen heb ik met losse pennen in elkaar gezet. Beide kanten een gat boren op de langgatboor, aan de pennen vier ronde hoeken schaven en dan zet je 'm zo in elkaar. Is in feite hetzelfde als een Domino en is net zo sterk als een traditionele pen en gat verbinding. Een vertegenwoordiger had onlangs een koker Griffon Wood Max gegeven om te testen, dit is een één-component vervanger voor de bekende Bison D4 constructie lijm. Was wel een mooi moment om het eens te proberen. Ik moet zeggen dat het een erg fijne lijm is om mee te werken. Het druipt niet, heeft een licht vullend vermogen en droogt niet hard op (het blijft enigszins elastisch) dus de overtollige lijm is makkelijk te verwijderen. Vandaag ook nog 3x in de Epifanes PP lak gezet. 20% verdunt zodat het goed wordt opgenomen. Maandag opschuren met korrel 240 en dan de 1e laag hoogglans er op.

De volgende klus wordt ook weer heel leuk. Een compleet nieuwe stuurhut helemaal van Teak. Is toch wel erg leuk als je de enige bent die uitgebreide ervaring heeft met dit soort dingen.




De volgende klus wordt ook weer heel leuk. Een compleet nieuwe stuurhut helemaal van Teak. Is toch wel erg leuk als je de enige bent die uitgebreide ervaring heeft met dit soort dingen.
Laatst bewerkt: