Een jaar of zeven geleden heeft mijn vader zaliger een klokkenkast gemaakt in Luiks snijwerk. Hout sculpteren was zijn hobby waar hij na zijn pensioen mee gestart was.
De kast staat er al die jaren zonder klok.
Op de rommelmarkt in Kanne vandaag lag een (antiek?) klokkenwerk. Voor slechts 25 euro mocht ik het hebben.
Het eigenlijke klokkenwerk (raderen en dergelijke) lijken me in goede staat. De wijzerplaat heeft enkele beschadigingen in het email, maar deze kan vervangen. En de omlijsting, ja, daar moet ik nog over nadenken. Het is een Christelijk tafereel (waarschijnlijk de vlucht uit Egypte). De gewichten zijn er bij maar de slinger ontbreekt.
Nu had ik graag wat informatie over de constructeur gehad, maar ik vind daar niets van terug.
Het opschrift op de wijzerplaat is 'Cochois Noblet a Seignelay'.
Seignelay heb ik teruggevonden, dat is een stadje in Frankrijk.
Is er iemand die meer weet over deze klok, of waar ik terecht kan voor informatie?

Het werk staat maar heel voorlopig in de kast, het moet uiteraard hoger staan.
De kast staat er al die jaren zonder klok.
Op de rommelmarkt in Kanne vandaag lag een (antiek?) klokkenwerk. Voor slechts 25 euro mocht ik het hebben.
Het eigenlijke klokkenwerk (raderen en dergelijke) lijken me in goede staat. De wijzerplaat heeft enkele beschadigingen in het email, maar deze kan vervangen. En de omlijsting, ja, daar moet ik nog over nadenken. Het is een Christelijk tafereel (waarschijnlijk de vlucht uit Egypte). De gewichten zijn er bij maar de slinger ontbreekt.
Nu had ik graag wat informatie over de constructeur gehad, maar ik vind daar niets van terug.
Het opschrift op de wijzerplaat is 'Cochois Noblet a Seignelay'.
Seignelay heb ik teruggevonden, dat is een stadje in Frankrijk.
Is er iemand die meer weet over deze klok, of waar ik terecht kan voor informatie?

Het werk staat maar heel voorlopig in de kast, het moet uiteraard hoger staan.