Klinger Born Inschakelautomaat 3x400V - ervaringen?

jorisvh

Post veel
Hallo,

Ik heb in mijn atelier 2 3x400V wandcontactdozen waar ik telkens de machine die ik gebruik en de stofafzuiging op aansluit.
Nadelen: switchen tussen machines betekent elke keer stekkers versteken + het gebeurt dat ik de stofafzuiging vergeet aan te zetten.

Om beide problemen in 1 keer op te lossen zoek ik een inschakelautomaat met aansluiting voor minstens 2 machines (master) die de afzuiging (slave) aanschakelen, evt met een 230V slave zodat ik mijn bouwstofzuiger kan aansluiten op de bovenafzuiging van mijn zaag.

Ik vond deze Klinger Born model 0098.3929 voor 181€ incl
of

Lijkt identiek aan deze voor 284€ incl.

Heeft iemand ervaring met dat merk of deze inschakelautomaat of andere tips?

Alvast bedankt!

Joris
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ik heb positieve ervaringen met de eerste, heel af en toe loopt de afzuiger een paar seconden extra (meer dan de 5) door waardoor je wat langer de gehoorbeschermer ophoud.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

jorisvh

Post veel
Ik voeg, voor zij die hier in de toekomst misschien terecht komen bij zoeken naar inschakelautomaat, nog wat relevante info toe:

Ik heb ondertussen goeie ervaringen met de Klinger Born. Werkt prima.

MAAR, check voor je die (of een andere) bestelt of je stofafzuiging geen NVR (No Voltage Release) schakeling heeft want dan werkt het niet.

Een NVR is een veiligheid die er voor zorgt dat, als de stroom uitvalt bij draaiende machine, die machine niet opnieuw inschakelt als de stroom terugkomt. Voor een zaag, vvd, topie, … kan je je wel inbeelden dat zoiets nuttig is. Blijkbaar was mijn stofafzuiging er ook mee uitgerust en het heeft me veel miserie gekost om het uiteindelijk werkend te krijgen (zie Hulp elektrische aansluiting stofafzuiging met thermische beveiliging en inschakelautomaat) dankzij een aantal mede forumleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan., vandikte en jelmer

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.