Ik zoek een stuk fineer voor een zelfbouwluidsprekerbox. Ik wil graag een vrij lichte kleur maar met een mooie niet te saaie tekening. Ik denk aan Iepen en wel dit stuk fineer:
Maar ik vraag mij af hoe dat kleurt (na verloop van tijd). Ik wil het fineer oliën.
Ik kwam ook deze kleur tegen, dat ik wat te rood/bruin vindt.
Wat kan ik qua verwachten van dat Iepen-fineer van fineerkopen.nl. Wordt dat ook zo bruinig of zal dat lichter en/of iets grijzer zijn na behandeling (en verkleuring door licht)?
Ook zag ik vandaag bij de Haagse Fijnhouthandel mooi eiken-fineer liggen. Zie bijlage. Mooi lichtbruin met een mooie voor eiken contrastrijke tekening.
Ik ben echter bang dat dit zoals het meeste eiken verder gaat vergelen, wat ik niet zo mooi vindt. Of zal deze soort vrij licht blijven?
Iepen fineer 1,410m2
Lengte: 300cm Breedte onderkant: 47cm Breedte bovenkant: 47cm Dikte 0,6mm
www.fineerkopen.nl
Ik kwam ook deze kleur tegen, dat ik wat te rood/bruin vindt.
Iepenhout - Meubelmaker Casper Rutges
Iepenhout valt op door de schitterende en levendige tekening. De nerven lijken over elkaar heen te buitelen. Het heeft vaak brede jaarringen waardoor er een mooie wilde vlamtekening ontstaat. De warme roodbruine tot donkerbruine kleur en opvallende kleurnuances komen nog meer tot uiting door de...
www.meubelmaker-casperrutges.nl
Wat kan ik qua verwachten van dat Iepen-fineer van fineerkopen.nl. Wordt dat ook zo bruinig of zal dat lichter en/of iets grijzer zijn na behandeling (en verkleuring door licht)?
Ook zag ik vandaag bij de Haagse Fijnhouthandel mooi eiken-fineer liggen. Zie bijlage. Mooi lichtbruin met een mooie voor eiken contrastrijke tekening.
Ik ben echter bang dat dit zoals het meeste eiken verder gaat vergelen, wat ik niet zo mooi vindt. Of zal deze soort vrij licht blijven?