Momenteel ben ik bijna in de afrond fase, betreffende het realiseren van een door mij zelf gemaakte freestafel, alleen de corpus wel te verstaan. Tijdens het vervaardigen heb ik mijn best gedaan om alles zo haaks mogelijk te klemmen. Om dit te realiseren had ik jaren geleden via marktplaats een achttal Woodpeckers box clamps gekocht van een meubelbouwer in ruste. Hetgeen op YouTube te zien is, lijkt het allemaal zo simpel, maar de realiteit is toch een beetje anders. Eerlijk gezegd vind ik die Woodpeckers verre van handig, mogelijk doe ik iets verkeert, ik ben minutenlang bezig om ze op een fatsoenlijke manier in te stellen. Het volgende project is het vervaardigen van een nieuw keukenblok. Zijn er betere alternatieven te vinden die sneller en minder op de zenuwen werken dan dit made in the USA systeem? Mogelijk ga ik een gewone klem opofferen en deze aanpassen voor deze specifieke toepassing of een set L- klemmen uit Peking of Hongkong van Alibaba en de zeven rovers, of is er ook nog een goed Europees alternatief? Kortom hoe doen jullie dat en wat gebruiken jullie om het 100% haaks te krijgen, en ja ik werk ook met de duimstok van hoek naar hoek opmetend, dank zover