Kleerhanger uit notelaar

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Deze week ben ik aan een nieuwe challenge begonnen: houtsnijden en wel iets gelijkaardigs als deze bijgevoegde foto
Notelaar kleerstandaard.png
Dit was een project van ene Dean de Benedict uit Home Furniture (1994) en het sprak me direct aan.
Eerst begonnen met het uittekenen van de verschillende aanzichten op papier en 1:1,
dan een aantal afvalstukken grenen aan elkaar lijmen en maar beginnen te snijden (eerste les: op de houtrichting letten, OOK bij het verlijmen want als je slecht verlijmt dan springen de nerven je om de oren en hapt de spookschaaf alle 5 seconden)
IMG_1131.jpg81E5ECA7-68EE-4BB8-A0D6-20EEB3FC2A72.JPG
en dit is wat ik tot nu toe heb (soort 'proof of concept')IMG_1146.jpg
(het stukje schroefdraad was om de ideale hoogte te bepalen, uiteindelijk design is volledig uit notelaar)
volgende stap is de notelaar verlijmen en voor het echt beginnen
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Goed idee om in dit geval eerst met een andere houtsoort te experimenteren. Het kledingrek op de foto was als basis dient ziet er fraai uit. Zelf zou ik wel een jasje of overhemd eroverheen willen kunnen hangen. Maar ja, die draag ik dan ook regelmatig... Succes met de verdere uitwerking.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Ik ben net klaar met het bouwen van mijn huis, het belangrijkste materiaal is Shou Sugi Ban voor interieur. Kocht het van XXX
reclame zeker .......

na veel zwoegen en zweten, veel werken met rasp en schaafje
image.jpeg
en aanduiden in welke richting er geschaafd moet worden
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.