Klassieke tafel met regels franse stijl in Iepenhout

PetraD

Actieve deelnemer
29 okt 2015
70
11
België SKW
Mooie tafel. Een zeer geslaagd resultaat.
Ook bedankt voor je verslag. Altijd fijn als er iemand na het werk nog de tijd vindt om zijn ervaring te delen.:)đź‘Ť

Groetjes Petra
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
De overhang kan aan de lengte en breedte 10 cm zijn, maakt het eleganter. Daarnaast kan je bij de regels een extra versterking maken.
 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
De overhang kan aan de lengte en breedte 10 cm zijn, maakt het eleganter. Daarnaast kan je bij de regels een extra versterking maken.
gpf,
grotere overhang zou zeker in de lengte wel schelen maar dan wordt de uitstraling van de tafel misschien wel anders. Ik vind zo'n versteviging niet echt fraai maar dat is een kwestie van smaak.
bedankt voor de suggestie
Ernst
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ja Ernst, ik zie uit de foto van gpf (#22) dat een verder naar binnen plaatsen van de regels de tafel juist minder slank zal doen ogen. Ik begin nu ook te twijfelelen of mijn eerdere opmerking (# 11) om het blad aan de rand af te schuinen wel het beoogde effect zal hebben.

mvg
Klaas
 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Update na ruim een jaar: klant is toch wat ongerust over het veren van de tafel in het midden en wil hem graag verstevigd hebben. Na ruim een jaar meet ik ook een 1cm kromming over de 3 meter lengte.
Nu ga ik hem dan maar versterken met bladspanner en staal...
Mijn conclusie: 8cm hoge regels voor een 3 m tafel is toch te krap, in ieder geval bij iepenhout.
Ik heb inmiddels ook een aanvraag (van een andere klant) voor nog zo'n tafel en zal dan voor 10cm hoge regels gaan......
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan en DannyL

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Bedankt voor de update! 3 meter is ook een hele overspanning, misschien dat het met andere houtsoorten iets beter was meegevallen.

Heb je al een torsion box blad overwogen? Een voorbeeld van een Australische firma:

dgf.JPG
sdg.JPG
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.