Klacht van de dag: boor afgebroken.

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
76
36
Naarden
Hoi,

elders op het forum heb ik een topic over hout voor een werkbank/ladekast. Ik had intussen een eerste stapel platen gezaagd en spreaders (geen idee hoe je dat in het Nederlands noemt). Vanavond leek me een mooie avond om een aantal van die spreaders eens van pocket holes te voorzien om een eerste corpus in elkaar te gaan zetten. Schuurtje tot een aangename 10 graden warm gestookt en vol enthousiasme begonnen. Natuurlijk al bij het tweede plankje... accu leeg. Maar ik ben voorbereid! Accu gewisseld en gaan met die banaan. Vierde plankje gaat de boor niet meer verder. Punt afgebroken. AARRGGHH!!!! Ik heb best wat boortjes, maar hiervan niet nog eentje. En aangezien mijn vrouw al in slaap zou vallen halverwege het vertellen van een klacht als deze, deel ik hem met jullie.

Dan maar een nieuwe bestellen. Als het mee zit kan ik in de loop van zaterdag weer verder met gaatjes boren.
Ik moest wat dingetjes toevoegen voor gratis verzending, gelukkig had ik nog een hele lijst met dingen die ik wilde hebben zoals 80 en 60 cm corpus klemmen, een deep hole potlood en het werd ook wel tijd voor een wat rechtere winkelhaak. Had ik eindelijk een excuus om die ook te bestellen. Nee hoor schat, dat boortje heb ik echt nodig!

Einde klacht, bedankt voor uw aandacht.

P.S. De gebruikte boor was van de Enjoywood XK4 pocket hole jig. An sich een prima dingetje, maar dat boortje heeft in zijn leven niet meer dan 20 gaatjes geboord. Brakke rommel, geen aanrader dus.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: hansth, Henk H en rinus

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
361
17
Rotterdam
Deze UJK boor heeft verwisselbare inzetboortjes.
Boortje vervangen is goedkoper dan een geheel nieuwe stepped drill kopen.
Te koop bij Axminster en waarschijnlijk binnenkort ook bij Gereedschappro.
Heeft ook een Festool Centrotec compatibele aansluiting. Die is destijds door Axminster ontwikkeld.
Helaas hebben weinig andere fabrikanten het Centrotec systeem verder opgepakt.
111918_xl.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en Hopster

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
76
36
Naarden
En hoe veel speciale boortjes heb je dan nu gekocht?
Eentje... Ik mag toch hopen dat een boor van € 29 (Armor Tool Auto-Jig Stepped Drill Bit 3/8" / 9,5 mm) wel een tijdje mee gaat. Zo niet, dan heb ik er in ieder geval niet twee van gekocht :) Waarom dit model gekocht? Dat was zo te zien de enige die op voorraad was.

Deze UJK boor heeft verwisselbare inzetboortjes.
Boortje vervangen is goedkoper dan een geheel nieuwe stepped drill kopen.
Te koop bij Axminster en waarschijnlijk binnenkort ook bij Gereedschappro.
Heeft ook een Festool Centrotec compatibele aansluiting. Die is destijds door Axminster ontwikkeld.
Helaas hebben weinig andere fabrikanten het Centrotec systeem verder opgepakt.
Dat ziet me er een goede uitvinding uit! Dat kan nog wel eens de moeite van de extra €€€ waard zijn, zowel vanwege het verwisselen als dat je de diepte van de kleine boor in kunt stellen. Hopelijk hoef ik hem voorlopig niet te kopen, maar mocht de Armor Tool ook afbreken, dan weet ik waar naar te kijken!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.