Sinds kort heb ik me op wat houtsnijwerk geworpen. Ik heb de DVD's van Peter Follansbee gekocht (classichandtools in Engeland heeft ze op voorraad). Het leuke van dit werk is dat het eigenlijk heel makkelijk is. Het is vrij simpel "plat" werk, en werd vroeger door de schrijnwerker zelf gedaan. In tegenstelling tot het sjiekere meer driedimensionale werk dat je veel in kerken e.d. ziet, dat werd door een echte beeldhouwer gedaan.
Maar ik heb juist altijd een voorkeur gehad voor het eenvoudige, het boerse zeg maar, en dit past daar mooi bij. Ik heb een leuk idee voor de badkamer die hoognodig eens opgeknapt moet worden en dit soort kistjes is een mooie oefening. Het is gemaakt van restje esdoorn, een vrij zachte variant die heel makkelijk te snijden is.

Maar ik heb juist altijd een voorkeur gehad voor het eenvoudige, het boerse zeg maar, en dit past daar mooi bij. Ik heb een leuk idee voor de badkamer die hoognodig eens opgeknapt moet worden en dit soort kistjes is een mooie oefening. Het is gemaakt van restje esdoorn, een vrij zachte variant die heel makkelijk te snijden is.