Ik moet binnenkort voor mijn zoon de berging-/wasruimte gaan voorzien van kasten.
Aan 1 muur komen kasten voor inbouw van de was- en droogmachine; aan 2 andere muren komen kolomkasten (met hoekkast).
Er moet nog een beslissing genomen worden over welk soort plaatmateriaal er gaat gebruikt worden.
Volgende vragen dus:
Mijn gevoel zegt dat een fineerplaat daar niet aan te raden is. Ik zou hier mogelijk opteren voor een composiet wastafel over zo mogelijk de ganse breedte.
Aan 1 muur komen kasten voor inbouw van de was- en droogmachine; aan 2 andere muren komen kolomkasten (met hoekkast).
Er moet nog een beslissing genomen worden over welk soort plaatmateriaal er gaat gebruikt worden.
- Wit (of andere kleuren) melamine gaat het waarschijnlijk niet worden.
- Deco panelen met houtimitatie (ook melamine) spreekt ook niet direct aan (wegens "niet echt hout").
- Mogelijk zal er gekozen worden voor eikenfineer (op multiplex of MDF).
Volgende vragen dus:
- Heeft iemand hiermee ervaring?
- Volstaat het goed behandelen van eikenfineer met een PU lak (ik gebruik altijd Trae Lyx)?
- Ik werk niet graag met MDF en denk ook dat multiplex beter gewapend is tegen vervormen (wegens het lagen-principe), maar is dat juist?
- Moet ik me zorgen maken over het mogelijk loskomen van de kantenfineer en/of ABS band? Ik heb ervaring met zowel melamine kantenband (strijkijzer) als ABS (0.8..1.0mm aangebracht met contactlijm). Wat zou de beste band zijn in dit geval?
Mijn gevoel zegt dat een fineerplaat daar niet aan te raden is. Ik zou hier mogelijk opteren voor een composiet wastafel over zo mogelijk de ganse breedte.