Keukenblad met ijssel dd lak polijsten met was?

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Goedenavond,

Ik heb mijn eiken kookeilandblad eindelijk netjes in de lak staan, rest nu alleen nog stofjes e.d. Online raad men aan dan nog met 1500 nat na te schuren en daarna te polijsten, dat lijkt mij ook wel wat om het echt strak te krijgen. Zijn er natuurlijk (zoals altijd) meerdere opties, een polijst puur, of een polijst met was, bijvoorbeeld commandant 4, of juist commandant 7 (met was dus)?

Is er een andere polijst/was die jullie aanraden? Het liefst houdt ik uiteindelijk een satin finish, maar ik weet niet of dat goed komt met polijst.

Groeten,
Tinco
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Mocht iemand hier ooit terechtkomen met dezelfde vraag. Ik heb uiteindelijk commandant 5 car polish gebruikt en dat ging perfect. Eerst nat opgeschuurd tot 1200 grit geloof ik, zo hoog als ze papier hadden iig, daarna de polijst. Ik had geen polijstmachine dus ik heb vierkantjes microvezel doekjes geknipt en die op mijn excenter schuurmachine geplakt.
 

Bijlagen

  • IMG-20210730-WA0005.jpg
    IMG-20210730-WA0005.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 43

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.