Kapstok met initialen

Sebasel

Actieve deelnemer
5 jan 2013
64
37
42
Voerendaal
Geleerd van de “uit de losse pols”-ervaringen in het vorige topic.
Ditmaal in Canva lettertype gekozen en op juiste grootte de beginletters van de namen van mijn nichtjes uitgeprint.
Met spuitlijm geplakt op het hout. En alles met de hand gedaan.
Schaven, haalmes voor de pinnen, stammetje/tak gespleten met splijtijzer, booromslag voor de gaten, etc.

IMG_7334.jpegIMG_7337.jpeg

De kapstok mét initialen hangt nu fijn in de garage bij mijn zus voor haar dochtertjes.

IMG_7370.jpeg

De haken lijken overgedimensioneerd, maar mijn zus had gevraagd om veel ophangruimte voor alle jassen van alle verschillende hobby's. En hangruimte heeft ze gekregen.
De verdeling van de haken leek me grappig, maar zal ik de volgende keer iets strakker doen :cool:

En ik kreeg (nadat de letters gesneden waren) een geweldige tip van een houtbewerker om polijstpasta op mdf te doen en daar als laatste slijpstap enkele halen overheen te doen. Ik weet dat hier verschillende topics over zijn. Maar had nog nooit in de praktijk dit gezien. Nu doe ik dit op triplex, maar werkt al extreem goed. Vlijmscherp resultaat. Verbazingwekkend hoe groot het verschil is zelfs met mijn coticule.
 

Bijlagen

  • IMG_7336.jpeg
    IMG_7336.jpeg
    102,1 KB · Weergaven: 12
  • IMG_7365.jpeg
    IMG_7365.jpeg
    86,9 KB · Weergaven: 11
  • IMG_7365.jpeg
    IMG_7365.jpeg
    86,9 KB · Weergaven: 11
  • IMG_7336.jpeg
    IMG_7336.jpeg
    102,1 KB · Weergaven: 12
  • IMG_7362.jpeg
    IMG_7362.jpeg
    103,1 KB · Weergaven: 14
  • IMG_7364.jpeg
    IMG_7364.jpeg
    115,2 KB · Weergaven: 14
  • IMG_7368.jpeg
    IMG_7368.jpeg
    235,6 KB · Weergaven: 12

Sebasel

Actieve deelnemer
5 jan 2013
64
37
42
Voerendaal
Prachtige letters Sebastiaan,

ik denk dat er nog wel wat jassen gekocht gaan worden. Plek genoeg.

ik zelf gebruik vaak pasta op papier als laatste om de messen/ beitels te slijpen.
Groet Edwin
Dankjewel! en tav slijpen: ben nu aan het experimenteren. Merk dat ik van bot naar scherp steeds minder tijd nodig heb. En door regelmatig over de polijstpasta heen te gaan, houd ik de scherpte goed vast.

Welke pasta gebruik jij?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.