Kapotte accuboor

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
242
90
Noordwolde (Fr)
Mijn Makita BDF353 accuboor (14.4 V) is er van het een op het andere moment mee gestopt tijdens het vastschroeven van terrrasdelen. Hij werd wel warm maar niet heet. Geen lege accu (dat zie je aankomen en hij doet het ook niet met een volle accu). Hebben jullie nog enig idee of en hoe hij nog te redden zou zijn, ik heb er een hekel aan dingen onnodig af te danken?

Hartelijke groet, Jan Pranger

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
541
117
In mijn eigen ervaring meestal de schakelaar/toerenregeling. De motor gaat er meestal niet zo stilletjes uit. Ervan uitgaande dat je een BDF343 bedoeld zijn de onderdelen bij kruis behoorlijk betaalbaar. Open maken dus want ze gaan super gemakkelijk uit elkaar. Wel even ook de motor testen als je hem open hebt.

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
242
90
Noordwolde (Fr)
Ik heb de schakelaar doorgemeten (zonder de motor te demonteren) en hij reageert (dwz weerstand valt weg/komt op tussen twee contacten bij indrukken/loslaten). Vervolgens de motor rechtstreeks op de geladen accu aangesloten en die geeft geen sjoege. Ik neem dus aan dat de motor stuk is. Zou het nog de moeite waard zijn er een nieuwe motor in te zetten of kan ik ervan uitgaan dat andere onderdelen ook aan hun eind zijn?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.732
3.392
14 volt machines zonder accu kosten gebruikt weinig. Zo zie ik er op marktplaats een voor 20 euro met een mechanisch probleem. Beetje onderhandelen en je hebt voor een paar euro weer een complete machine.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.732
3.392
Een nieuwe motor kost ook niet de hele wereld zie ik. Dus kan je ook doen. Het voordeel bij een complete machine is dat je wat extra reserve onderdelen hebt voor de helft van het geld. Die keuze kan je alleen zelf maken.

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
467
240
56
Luzy Saint Martin
Zit er geen oververhitting beveiliging op? Doorgaans een rood klein knopje dat je weer even moet indrukken om hem weer te laten functioneren

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.