Kan iemand me vertellen wat voor soort hout dit is?

J

j1eke

Guest
Hmm, ja, begin nu ook te neigen naar wilg. Wilg heeft ook vaak wat rood erbij in, wat ik aan de kopse kant van die stam ook wel zie.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.119
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Ik denk niet dat de gemeente er zwaar aan zou tillen als ik ze meeneem, maar ze zijn mij te zwaar om te dragen. Ze liggen op een eiland(je) midden in stadsparkje, dus volledig onbereikbaar met de auto.
Er liggen ook wat kleinere stukken die wel op een steekwagentje zouden passen. Dat moet ik dan alleen ergens regelen.
Blad zit allemaal hoog en het regende vanmorgen dus wandelingetje even uitgesteld.
 
J

j1eke

Guest
Dat ben ik niet met je eens. Dat zul je eerst moeten bevestigd krijgen. Er staat minimaal 500 euro boete op. Hout dat gestolen wordt is een sterk toenemend probleem nu houtkachels zo goed verkopen door de gasprijzen.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Ik denk niet dat de gemeente er zwaar aan zou tillen als ik ze meeneem, maar ze zijn mij te zwaar om te dragen. Ze liggen op een eiland(je) midden in stadsparkje, dus volledig onbereikbaar met de auto.
Er liggen ook wat kleinere stukken die wel op een steekwagentje zouden passen. Dat moet ik dan alleen ergens regelen.
Blad zit allemaal hoog en het regende vanmorgen dus wandelingetje even uitgesteld.
Dat dacht ik bij de juwelier:)))
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik zie wat twijgjes met blaadjes en knoppen naast de boom. Na sterke uitvergroting denk ik aan wilg maar de foto is net wat te onscherp om dat goed vast te kunnen stellen. De omgeving past bij wilg en populier. Het stammetje dat naast de boom ligt geeft een goede tekening van de bast en past bij wilg (en populier) De tweede foto (van de bomen) duidt ook op wilg of populier. Kortom: Heel waarschijnlijk wilg.

Klaas
 
J

j1eke

Guest
de gelegenheid maakt de dief, luidt het spreekwoord
toch was en is het niet mijn bedoeling om een collega aan te sporen om hout dat niet het zijne is, zonder toelating mee te nemen
Nee, dat begrijp ik.
Ik snap ook wel dat het een grijs gebied lijkt als het op een moeilijk bereikbare plaats ligt. Maar het blijft wel illegaal en als je gezien wordt door een BOA of agent met een stam op je bagagedragertje moet je toch met een goed verhaal aankomen waarom je je hout aan het uitlaten bent wil je geen bon krijgen.

Hier in Twente heb ik al een paar vreemde dingen gezien in het bos. Één keer ging ik iemand helpen om zijn aangeschafte stammen op te halen en die stapel bleek maar 3 stammen groot te zijn ipv de 20 ofzo die hij gekocht had. Ook heb ik een keer mensen snel zien aan komen rijden, snel hun karretje volgooien en weer wegwezen. Niet exact gelijke omstandigheden misschien, maar ik weet niet of een agent dit onderscheid maakt.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Ik heb hier regelmatig het idee dat ze blij zijn als je het meeneemt want anders moeten ze het zelf af laten voeren, maar de dienaren van het groen zijn andere dienaren dan de dienaren der wet. Ze hebben verschillende meesters.
Ik heb trouwens geen idee wie of waar ik zou moeten vragen dus ik laat het maar lekker liggen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.119
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik heb hier regelmatig het idee dat ze blij zijn als je het meeneemt want anders moeten ze het zelf af laten voeren, maar de dienaren van het groen zijn andere dienaren dan de dienaren der wet. Ze hebben verschillende meesters.
Ik heb trouwens geen idee wie of waar ik zou moeten vragen dus ik laat het maar lekker liggen.
ik zou gewoon de groendienst bellen
een neen heb je
een ja kun je krijgen

als het wilg is, begint die binnenkort zeker te schieten
weet je gelijk dat het inderdaad wilg is
 
J

j1eke

Guest
Ik heb hier regelmatig het idee dat ze blij zijn als je het meeneemt want anders moeten ze het zelf af laten voeren, maar de dienaren van het groen zijn andere dienaren dan de dienaren der wet. Ze hebben verschillende meesters.
Ik heb trouwens geen idee wie of waar ik zou moeten vragen dus ik laat het maar lekker liggen.
Het verschilt een beetje per plek en wie de eigenaar is. Bij een park zou ik inderdaad de gemeente bellen, soms besteedt de gemeente het weer uit aan een afvalverwerker.
Vaak kost het hout vrijwel niks in vergelijking wat je er in de handel voor betaald, maar je krijgt verder ook geen service natuurlijk, behalve dat ze meestal gestapeld worden ergens, maar bij snoeihout is dat zelfs niet altijd zo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.