Jurriaan doet tropisch

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.343
768
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik ken die olie niet maar is het vergelijkbaar met Danish Oil of zitten er voordelen aan tov Danish Oil?
1) ik ken het, omdat ik relatief veel in de Duitse houtdraaiscene actief ben
2) "Steinert® Drechsleröl" ist speichel- und schweißecht nach DIN 53160 (umgangssprachlich "lebensmittelecht") und es ist für Kinderspielzeug nach DIN EN 71, Teil 3 geeignet, wasserbeständig nach DIN 68861 Teil 1. Dus geschikt voor het in aanraking komen met levensmiddelen, geschikt voor speelgoed waar op gekluift wordt en waterbestendig (geen van drieën heb ik overigens zelf getest)
3) Ik ben nog geen hout tegengekomen waar het slecht mee reageert, zoals bv walnotenolie met taxus
4) en het is nog goedkoper ook dan de Danish Oil die ik hier in Nederland ken, vooral aangezien ik het zo eens in de paar jaar in Duitsland op locatie koop zonder verzendkosten.

Ik ken maar 2 nadelen t.o.v. walnotenolie:

1) het vult wat meer, je voelt als je het weet dat er wat was o.i.d. in zit.
2) het is niet zo gemakkelijk aan mensen uit te leggen als 'de walnotenolie die je ook bij de AH kan kopen, dat is de olie die ik gebruik'.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
493
293
‘s-Hertogenbosch
Ik kan niet alles tegelijk…. En hier alles bijhouden en in m’n hok iets betekenen en van Den Bosch naar Wehl effe op en neer, en dat dan ook nog eens met dat warme weer 😁
Heb nog wel even iets gedraaid vanavond…..

Bijlagen

• IMG_5539.jpeg
    IMG_5539.jpeg
    97,5 KB · Weergaven: 19
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.386
520
Etten-Leur
Het is hier te rustig. Iedereen heeft nu toch tijd om mooie dingen te maken?

Bekijk bijlage 146492

Ik kocht een tuintafel uit Teak voor weinig geld. Bleek groot en 80 mm dik en massief en prachtig hout

Bekijk bijlage 146493

Teak op zijn mooist

Bekijk bijlage 146494

Ik ken die olie niet maar is het vergelijkbaar met Danish Oil of zitten er voordelen aan tov Danish Oil?
Kijk eens bij De Cokerije van Ron van Zaltbommel naar ‘Danish Oil’: soms zit er een behoorlijk aandeel koolwaterstoffen in en is de samenstelling nogal eens onduidelijk. Danish oil bevat oorspronkelijk ook vernis zodat je filmvorming op het oppervlak krijgt. De Steinert Drechsleroel bevat geen vernis, geen oplosmiddel maar uitsluitend natuurlijke drogende oliën. De look en feel is erg prettig.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
493
293
‘s-Hertogenbosch
Ben wel geïnteresseerd om eens uit te proberen, heb vorig jaar in Wehl met van Zaltbommel gesproken, maar zat toen aan m’n bestedingslimiet voor Pasen 😁

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.