Juliette Bench van Serax

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.356
1.108
Ulvenhout
Als bedankje wilde ik iets maken voor een collega. Een fles wijn is leuk, maar iets blijvends is nog veel leuker. Ze had het een tijd geleden over de Juliette Bench van Serax. Ik heb dat eens opgezocht en dat leek mij heel goed zelf te maken. Ik ben daarbij uitgegaan van de originele afmetingen.
Als je ziet wat voor een prijs ze er voor durven te vragen dan zou ik er zo een serie van willen maken!

Screenshot_20250209_165422_Firefox.jpg

Omdat het steviger moet zijn dan een kastje heb ik een goede kwaliteit Fibralux MDF gebruikt.
Ik heb de 4 panelen gezaagd en daarna begonnen met de inkepingen om het een stevig geheel te maken. Ik heb een teststuk gemaakt met een 18mm frees en dat past echt perfect. Dan krijg je uiteindelijk dit (paneel moet uiteraard nog iets verder naar beneden)
Ook de zijkanten sluiten perfect aan.

Alles is voorzien van een R2 afronding en geschuurd. Nu moet er een kantensealer op de kopse kanten en daarna een grondlaag aanbrengen.

20250216_143017.jpg

20250216_151318.jpg

20250216_150944.jpg

20250216_151003.jpg

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
448
122
Zuidoost Brabant
Mooi projectje! Let wel op, als je gaat afwerken vóór het assembleren en nu heb je een strakke klempassing dan past het straks niet meer na grondlaag/afwerklagen... vraag me niet hoe ik dat weet

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.356
1.108
Ulvenhout
Goed advies. Ik was van plan om het 'onderstel' al in elkaar te schuiven en daarna pas te gronden en af te lakken. De zitting kan ik er daarna dan nog opzetten. Ik denk dat ik probeer een paar domino's te plaatsen.

• Leuk
Waarderingen: DitchDeurne

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.149
1.092
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik dnek dat de link die je plaatst voor een kopie is? voor 'originele' versies zie ik nog veel hogere bedragen. Wel een krankzinnig bedrag voor een dergelijk eenvoudig object. Of mis ik wat bij de originele versies?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.