Nee helaas niet. En daar gebruiken ze ook een dovetail bit voor een ander type klemmen.In ieder geval de groef niet dieper maken dan een halve plaatdikte.
Wordt in het filmpje waar je de afbeelding van hebt geen afmeting genoemd?
Waar komt de 'halve plaatdikte' vandaan? Ik snap dat je wat stijfheid over wil houden, maar eigenlijk heb je die alleen nodig voor opslag, tijdens gebruik ligt de plaat vlak op de zaagtafel. In principe lijkt het me prima als je een 4mm dikte overhoudt.In ieder geval de groef niet dieper maken dan een halve plaatdikte.
Wordt in het filmpje waar je de afbeelding van hebt geen afmeting genoemd?
Dat moet een ieder voor zichzelf weten. Zolang ik nergens kan vinden wat de dikte mag zijn, ga ik voor “better save than sorry”. Met zagen en frezen kunnen er dusdanige ongekende krachten (ongewild) vrijkomen, dat ik het lot niet ga tarten. Vandaar dat ik voor de (circa) halve plaatdikte zou gaan.Waar komt de 'halve plaatdikte' vandaan? Ik snap dat je wat stijfheid over wil houden, maar eigenlijk heb je die alleen nodig voor opslag, tijdens gebruik ligt de plaat vlak op de zaagtafel. In principe lijkt het me prima als je een 4mm dikte overhoudt.
Ik heb ook 2 microjig klemmen en gebruik ze voor alles wat ik op een plankje vast wil zetten op mijn werkbank, bv. mijn slijpmachine enz.Hallo allemaal,
Ik ben een hobby klusser en zou graag een jig willen maken die ik online heb gezien:
Nu heb ik klemmen van makita voor de rails van de invalzaag.
Is er een freesje dat aangeraden wordt voor deze klemmen?
Ik hoor graag jullie tips.
Ik vraag me dus af of het snel uitbreekt. Als je namelijk iets klemt duwt het geklemde materiaal de groef plat.Ik heb ook 2 microjig klemmen en gebruik ze voor alles wat ik op een plankje vast wil zetten op mijn werkbank, bv. mijn slijpmachine enz.
Ik denk dat de groeven voor een normale klem wel eerder (op mdf) uitbreken i.p.v. een zwaluwstaart groef. Maar ik ben wel benieuwd of dat goed gaat.
Mvg.![]()
Volgens mij heb je het mis. Ik denk dat de krachten elkaar opheffen. Dit in tegenstelling tot een T-track. Een t=track word onder het oppervlak van de plaat gemonteerd.Ik vraag me dus af of het snel uitbreekt. Als je namelijk iets klemt duwt het geklemde materiaal de groef plat.
Maar welk plaatmateriaal kan ik het beste gebruiken voor zo een mal?
Misschien is het fijn dat als jij niet kan vinden hoeveel vlees je moet overhouden, je ook geen getallen gaan verzinnen om die als vaste gegevens gaan rondbazuinen. Zo krijg je alleen maar meer ruis.Dat moet een ieder voor zichzelf weten. Zolang ik nergens kan vinden wat de dikte mag zijn, ga ik voor “better save than sorry”. Met zagen en frezen kunnen er dusdanige ongekende krachten (ongewild) vrijkomen, dat ik het lot niet ga tarten. Vandaar dat ik voor de (circa) halve plaatdikte zou gaan.
Zou jij mij aan kunnen geven waar jij die 5mm hebt gevonden die jij aangeeft?Misschien is het fijn dat als jij niet kan vinden hoeveel vlees je moet overhouden, je ook geen getallen gaan verzinnen om die als vaste gegevens gaan rondbazuinen. Zo krijg je alleen maar meer ruis.
In plaats van wijzen naar een ander zou het je sieren als je naar jezelf zou kijken, en zeker als iemand je ergens op aanspreekt.Zou jij mij aan kunnen geven waar jij die 5mm hebt gevonden die jij aangeeft?
Ik begrijp jou reactie niet. Je verwijt mij dat ik mijn mond moet houden als ik de info niet kan vinden. Als ik jou vraag waar jij je info vandaan hebt, krijg ik weer een veeg uit de pan zonder de onderbouwing van jouw info. Bijzondere wijze van communicatie.In plaats van wijzen naar een ander zou het je sieren als je naar jezelf zou kijken, en zeker als iemand je ergens op aanspreekt.
En na een stukje begrijpend lezen zou ook je moeten kunnen concluderen dat "in principe lijkt het me prima" betekent dat het op basis van mijn eigen onderbuikgevoel is. Dan had je vast ook gelezen dat er 4 en niet 5mm stond.