Journeyman tool chest

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Afgelopen zomer hebben we de eiken plankenvloer in onze woonkamer vervangen. Ik heb hem er zelf uitgebroken met het idee er nog iets van te maken en de onbruikbare delen op te stoken. De planken zijn massief eiken, ca 155 breed, 21 dik en 1,50 lang. Helaas aan de onderkant ingezaagd tegen kromtrekken. ik heb het restant van de messing en groef eraf gezaagd en vervolgens met een makita vandiktebankje geschaafd tot 10 mm dik. Vervolgens deels weer verlijmd tot panelen om daar dan weer een kist uit te maken. Het voorbeeld was een Journeyman’s toolchest een amerikaans model dat ik op een forum voor metaalbewerking regelmatig tegenkwam. Hier niet te koop en daar erg prijzig. Deze werden en worden gebruikt voor opslagvan onder meer meetgereedschapen ander klein spul, met in het midden een lade voor een tabellenboek.
De ladebodems zijn bekleed met vilt en de buitenkant is afgewerkt met danish oil. Stomste fout die ik gemaakt heb is dat ik vergeten ben de knopjes op de laden met elkaar uit te lijnen….
Hieronder het resultaat:
92956AF5-8AD5-4226-9567-6CC7CEAF83CE.jpeg
E21AD75A-EA64-4CA7-9511-597D13D033F4.jpeg

66E8CECB-DA86-4DE6-87C7-CF2554BDB7C4.jpeg
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Mooi stuk geworden. Is ie nog enigszins te tillen?
Ja, valt goed mee. ik heb hem niet gewogen, maar kan hem makkelijk tillen aan de handgrepen. Het hout is maar 10 mm dik en de ladebodems zijn van 3 mm berken triplex.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Dat is een netten kist geworden.
En die knoppen? Ach, van fouten leer je en door ze te delen, leren we allemaal.
Verbloemen kan ook door er andere handgrepen op te zetten of een dubbele rij knoppen. Beetje á la colberts met enkele of dubbele rij knopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bernard43 en Joost79

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.