Dit is nu de grootste Mafell handcirkelzaag: Mafell - MKS 185 EcMafell heeft ze al vele jaren. De grootste kan 24.5 cm zagen weegt ruim 60 kilo. Of ze deze nog voeren weet ik niet. Prijs zat 10 jaar geleden al richting de 5 cijfers.
Er is nog een groter model. Stond vroeger in de catalogus, nu alleen op verzoek. Moest er een keer een voor een klant bestellen. Prijs maakte niet uit. Tot ik hem belde dat de kleiner zo rond de 8000 zat. Ik had hem dus niet besteld.Dit is nu de grootste Mafell handcirkelzaag: Mafell - MKS 185 Ec
Gaat tot 185mm, nog een slagje groter dus als deze Makita. De 5402NA gaat tot 157mm.
Inderdaad 2 persoons. Gezien de verkoopprijs nemen de meeste een zwaardzaag. Veel goedkoper, lichter maar wel een mindere zaagsnede. Wie ziet die snede echter? Of die 400V was weet ik niet meer.De accu tot 158mm, heeft ook een 415mm blad net als de gestekkerde versie. Die gestekkerde is echter niet regulier te verkrijgen in NL. Ik kan me voorstellen dat met de dikker isolaties die accu versie aardig gewenst gaat zijn voor dakplaten en sandwichpanelen. Daar wordt nu die met 355mm blad veel voor gebruikt. Vraag me echt af wat die met schulpen gaat doen met wat spanning in het hout.
Ik heb wel eens zo'n Mafell 185 geleend om zwaar eiken te zagen, maar dat is een serieus lomp zwaar apparaat. Die grotere (240?) is echt 2 persoons en volgens mij krachtstroom.