Japanse houtbewerking cursus

Houtenklaasje22

Nieuw lid
25 sep 2024
3
0
Middelburg
Hoi allemaal,
Ik ben een leek, maar wel de vrouw van een timmerman dus hopelijk welkom hier :)
Zou iemand mij hier kunnen helpen met de volgende vraag.
Mijn man is echt fan van Japanse houtbewerking zoals o.a. Kumiko.
Nu ben ik op zoek naar een workshop van een dag/middag zodat hij het zelf een beetje kon gaan proberen.
Heb net de ambachten in beeld gemist, maar vond wel: Workshop Japanse Houtbewerking bij Houtbewerkingscursus.nl. in Haarlem.
Zou dit een leuke intro zijn voor deze vorm van houtbewerking of heeft iemand toevallig hier deze workshop al gevolgd?

Ik hoop dat iemand me kan helpen en als ik hier helemaal verkeerd zit met mijn vraag, alvast excuus!

Groetjes
 

Houtenklaasje22

Nieuw lid
25 sep 2024
3
0
Middelburg
Dank je Charel09 voor je links een aanbevelingen. Ik had er nog helemaal niet aangedacht om zelf hier op het forum te zoeken naar kumiko e.d.
De cursus van PicusLED staat ook op mijn lijstje, maar die is net begonnen en daar zou mijn man ook moeten kijken qua agenda. Wij wonen niet in de buurt van Eindhoven.
Dus daarom dacht ik als het een zaterdagmiddag is ergens in Nederland dan is dat veel makkelijker te combineren met thuis en eventueel kunnen we overnachten.

Heb je trouwens eventueel nog tips voor leuke boeken over deze onderwerpen? Ik ben op zoek naar een leuk cadeau tussendoor dus kan nog wel wat tips gebruiken :)
 
Laatst bewerkt:

Norro

Nieuw lid
7 nov 2023
10
4
NH
Ik heb geen ervaring met de workshop Japanse Houtbewerking bij Houtbewerkingscursus.nl
Maar ik heb de cursus meubelmaken gevolgd. De docenten zijn kundig en alles wordt rustig en duidelijk uitgelegd.
Vooral heel veel zelf doen met sturing van de docent. Ik heb er ieder geval een hoop van geleerd.