Jan Akkerman

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.271
507
Prov. Groningen
Vanavond een optreden bijgewoond van Jan Akkerman, die man is gewoon onsterfelijk en onsterfelijk goed.
Er is wel eens beweerd dat hij de beste gitarist ter wereld zou zijn. Nu zou ik dat gezien het aantal mensen op aarde niet direct willen onderschrijven...
Maar als hij dat niet is.... hij kom t wel héél dicht in de buurt. :)
Ongelofelijk goed en een zeer beminnelijk mens.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Athanor, jaap en Rizz

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.391
719
Moordrecht
Een van de betere zeker. Afhankelijk van je smaak, interesse in de techniek en de waarde die je daar dan aan hecht, kan over je bewering gedebatteerd worden. Ook 1 van de meest zielvolle gitaristen.

Als het over techniek en de perfectie van beheersing van het instrument gaat, raad ik je aan Mike Dawes eens op te zoeken. Wat die man met een gitaar kan, gaat alle voorstellingsvermogen te boven, zo ook Tim Henson..

• Leuk
Waarderingen: Roel22

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.426
2.072
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik heb in 2006 een theatertour gedaan met Jan Akkerman en dat was, op meerdere fronten, gedenkwaardig...
Vertel!

Hij woonde begin jaren 70 hij vlak in de buurt. Briljant maar ook eigenzinnig. Ik herinner me nog een optreden waar het publiek niet stil genoeg was en hij zo het podium weer afliep en wegging.

jaap

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.338
1.066
Ulvenhout
Ai, nee dat kan ik niet op een openbaar forum zetten. Als we elkaar weer een keer treffen kan ik je erover vertellen.

• Leuk
Waarderingen: jaap

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.271
507
Prov. Groningen
Ik zag en hoorde hem voor het eerst van dichtbij nadat hij Focus had verlaten, ik meen ergens eind jaren zeventig. In Wildervank gem. Veendam. Ook toen al zeer eigenzinnig, op het nukkige af. Maar het virtuoze optreden maakte alles goed. Ik houd wel van mensen die voor zich zelf opkomen en geen concessies doen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.