Is er ondertussen ervaring met de Zebrano draaibanken?

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Jaha, ik weet ondertussen wel dat de Stratos FU230 en bijvoorbeeld de Killinger 1450SE heel mooie en goede draaibanken zijn. Maar wat ik me nu afvraag, is of er ondertussen mensen zijn die op een Zebrano draaibank draaien? Die lijn is een tijd geleden in de markt geïntroduceerd, mar hebben ze hun weg in de houtdraaiwereld ondertussen weten te vinden? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Qua prijs zitten ze dicht bij een Vicmarc. De kwaliteit zal dan veregelijkbaar zijn?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Ik heb zelf geen ervaring met deze bank. Heb op het duitse drechselforum gezocht en ook daar weinig gevonden. Kort gezegd alle banken in deze prijsklassen worden door ervaren draaiers gekocht. Er zullen waarschijnlijk geen slechte banken zijn in dit segment alleen smaakverschillen. Het enige negatieve wat ik kon vinden was dat er plastiek in de behuizing gebruikt zou zijn.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik vraag het uit pure nieuwsgierigheid. Het is sowieso lastig om informatie over draaibanken te vinden, zeker over banken die (vaak/soms) professioneel worden gebruikt (Magma Titan, Vicmarc, Robust, Oneway, Zebrano dan, etc.). Ik denk dat je gelijk hebt Wim. 't is net als met auto's: als je die van het hogere prijs spectrum gaat vergelijken zit er eigenlijk ook geen slechte tussen.Waarom een Mercedes kopen, als een Volkswagen je net zo veilig en comfortabel vervoert? Emotie. Speelt bij het kopen van gereedschap ook wel eens mee:rolleyes:.
Overigens, dat "plastiek" omvat een afdekkap van ABS op de achterzijde van de vaste kop om de elektronika af te dekken en een slagvaste polycarbonaat deksel op de voor zijde (er staat een klein filmpje op YouTube waarin Wivamac laat zien hoe slagvast). Misschien zit er in Vlaanderen wat meer ervaring met deze bank....
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171