jorisvh

Post veel
Hallo Houtkenners,

Op vraag van een vriend ga ik een schommelstoel ontwerpen en maken in de stijl van zijn eetkamerstoelen. Hierbij enkele fotos.
Ik wil graag dezelfde houtsoort gebruiken en denk dat dit teak is. Maar, alvorens in te kopen (teak is nogal prijzig :oops:) wil ik toch graag even checken of jullie er ook zo over denken.

De stoelen doen me denken aan Pastoe stijl uit de jaren '60. Als iemand de ontwerper zou kennen, dat zou fantastisch zijn.

thx!

Joris

IMG_4426.jpegIMG_4427.jpegIMG_4428.jpegIMG_4430.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Zien eruit als van Teeffelen stoelen. En het ziet er uit als teak. Design uit de jaren 60 in deze stijl is nagenoeg altijd teak.

Edit: google maar eens op Deense stijl vintage jaren 60
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

jorisvh

Post veel
Zien eruit als van Teeffelen stoelen. En het ziet er uit als teak. Design uit de jaren 60 in deze stijl is nagenoeg altijd teak.

Edit: google maar eens op Deense stijl vintage jaren 60
Dankjewel voor tip, of beter gezegd, het goede antwoord!
Google op van Teeffelen eetkamerstoel bracht me snel bij Stavanger / Eetkamerstoelen / Meubelen - Louis van Teeffelen en dat zijn ze helemaal.
En volgens die bron ook teak.
Volgens een originele prijslijst uit 1960-1962 die ik daar vond, kostte de stoel 59 gulden.
Daar zal ik nu de teak voor 1 poot nog niet voor vinden, denk ik.

Erg bedankt voor deze nuttige info!
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor en Rizz

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.