invallen met decoupeerzaag

Winner950

Actieve deelnemer
21 jan 2015
32
2
Capelle a.d. IJssel
Kan iemand mij uitleggen hoe je kunt invallen met een decoupeerzaag?
En zijn daar speciale zaagjes voor ?

Ik moet een paneeltje uitzagen en het paneeltje als deurtje gebruiken zodat de nerf mooi doorloopt.
Ik heb geprobeerd de zaag op zijn neus te zetten en het zaagje dan zo vlak mogelijk in het hout te drukken.
Dat ging niet super in 18mm teak.
Als het niet kan wil ik met een multitool een gleuf zagen en daar de decoupeerzaag in zetten.
Tips zijn welkom.

Groet, Harry
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
of een invalzaag.
Als je iemand kent met de makita accu invalzaag die heeft maar 1.45mm dik blad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
219
't hoofd van Overijssel
Met de wipzaag (belgische decopeerzaag) heb je voor inval werk een zaagje met een haakje vooraan nodig. De T101B is hier bijvoorbeeld met de dubbelgeslepen tanden geschikt voor. Als je het de eerste keer doet is het wijsheid om de pleisters gereed te leggen. Om een strakke zaagsnede te krijgen kan je twee plankjes links en recht van de zaagsnede klemmen waar je precies tussen zaagt. Met weinig ervaring mischien ook even de snelheid naar beneden draaien.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Als je gewoon naar voren beweegt gaat het met iedere zaag wel zo'n beetje. Speciaal blaadje is misschien wat makkelijker, maar ik doe het altijd met een normaal blaadje met de pendelstand niet te heftig en dat gaat best....
 
  • Leuk
Waarderingen: AvdLinden

Winner950

Actieve deelnemer
21 jan 2015
32
2
Capelle a.d. IJssel
Je zou ook alles met die multitool kunnen doen.
Ja, maar de hoeken moeten rond e
Als je gewoon naar voren beweegt gaat het met iedere zaag wel zo'n beetje. Speciaal blaadje is misschien wat makkelijker, maar ik doe het altijd met een normaal blaadje met de pendelstand niet te heftig en dat gaat best....
Morgen eens proberen, ik heb een zaagje met zo'n haakje eraan
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Gaatje boren? Uiteindelijk zaag je met een decoupeerzaag ook niet 100% recht, dus je moet misschien toch wat aan die kanten schaven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.