Inlegplaat voor OF2000

phronese

Nieuw lid
23 jun 2020
2
0
Hoi allen,

Ik ben nu een halfjaartje bezig met meubelmaken (met veel plezier 😁) en was bezig met bedenken hoe ik een freestafel kon maken. Ik heb als binnen- en buitenschilder gewerkt en heb vanuit dat vak een (ongezonde) voorkeur voor festool machines. Een paar maanden geleden tweedehands een wat oudere OF-2000 op de kop getikt. Ik kan nu alleen echt niet vinden of er inlegplaten zijn specifiek voor deze machine, maar om eerlijk te zijn weet ik ook niet of er zoiets bestaat als specifieke inlegplaten. 😶
De machine is heel krachtig dus het zou mooi zijn als ik 'm met een krik of ander hefmechanisme toch in een freestafel zou kunnen monteren. Doen? of toch een ander soort machine kopen.

Alvast dank voor advies!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.776
2.166
Klein-Brabant, Vlaanderen
een wat oudere OF-2000
de mijne is toch al een paar jaren oud
het is een OF 2200 ipv een 2000 (heeft de 2000 ooit bestaan ? :unsure:

misschien kan ik jou iets op weg helpen

op mijn middellange-termijn-planning staat het gebruiken van mijn OF 2200 - beest van een machine - niet als oberfräse maar als unterfräse
daartoe heb ik onderstaand draadje in mijn archief geplaatst

jij hebt een dubbele vraag:
1) inlegplaat
2) hefmechanisme

volgens de info die ik reeds verzameld heb, zijn beide niet kant&klaar te koop, maar kan je ze wel zelf maken
op dit forum vind je hierover draadjes

let wel: de OF 2200 biedt bij mijn weten niet de mogelijkheid om hem van bovenaf fijn te stellen
dat hebben bv een aeg en een triton wel

tot daar mijn hoofdzakelijk theoretische kennis

hier onder . . . voor wat het is . . .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: phronese

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
217
72
Groningen
www.kiwood.nl
op dit oude topic in het festool owners group forum staat iemand die een OF-2000 onder een tafel heeft gemonteerd:
OF-2000 router in the router table

En nog iemand die er mee bezig is:
Festo of 2000E (Query)

Helaas is het topic van de eerst elink zo oud dat de foto's niet meer groot te bekijken zijn. Maar geeft in ieder geval aan dat deze frees erg geschikt moet zijn om onder een freestafel te bouwen.

Misschien is het een optie om een goedkope inlegplaat van een ander type wat te wijzigen (gaatjes bij boren) zodat deze geschikt is voor deze frees.

Of een inlegplaat cnc laten frezen is natuurlijk ook altijd een optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: phronese

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.