Inlegplaat/freesplaat voor een Festool OF1400, welke is verstandig?

Ik heb geen mooie werkbank van 2 stapels euro pallets a 6 hoog, wel reten degelijk.
Nu ben ik mijn werkruimte aan het verhuizen en wil ik een aantal dingetjes aanpassen.
Tussen de 2 stapels heb ik een ruimte van 60cm en daar heb ik een plaat op liggen voor mijn bovenfrees (Festool OF1400)
Het gat in het blad ziet er uit of een rat dit heeft uitgevreten, ik had toen een spoed klusje.
Het ophangen van de freesmachine aan de onderkant is een drama.

Eigenlijk ben ik opzoek naar een inlegplaat/freesplaat.
Een lift mogelijkheid en zo is niet nodig om dat ik dat later toch anders gaat doen.
Nu heb ik een paar platen gezien zoals UJK Aluminium Freesplaat voor Freestafel 10 mm A €193,- met voorgeboorde gaten.
Bij de Bapist hebben ze deze Freestafel inlegplaat 230 x 305 mm aluminium inclusief 3 freesringen A €78,-
En helemaal goedkoop is deze Freestafel inlegplaat 230 x 305 mm kunststof inclusief 3 freesringen voor nog net geen €40,-

De laatste is kunststof, is dat wel verstandig?
Die van €78,- is wel een nette prijs, maar is dat geen gehannes om die gaten er mooi in te grijgen?
Die van €193,- is wel makkelijk lijkt mij en later makkelijker verkoopbaar als ik dat zou willen.
Ook is die 10mm dik aluminium terwijl die van €78,- 6,35mm dik is.

Zou die dikte verschil een probleem zijn?

• Leuk
Waarderingen: Benjamin

Benjamin

Nieuw lid
28 jul 2014
15
18
Regio Arnhem
Ik ben ook nieuwsgierig! Heb ook een 1400 en klem die nú ondersteboven in m’n workmate. Dat kan mooier, en veiliger…
Vooral nieuwsgierig hoe de montage van de machine aan de plaat gaat. Dat kan ik tot nu toe niet vinden online.

• Leuk
Waarderingen: Ambidexterity

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
621
341
‘s-Hertogenbosch
Als je de pertinax onderzool gebruikt als boormal kun je heel eenvoudig je machine tegen een plaatje trespa schroeven, welke je dan vervolgens eenvoudig op een andere plaat schroeft.
Een aanslag kun je zelf wel iets voor bedenken.
Succes met creatief groeien

John

Ik monteer mijn festool met de stangen onder een plaat. Werkt ook prima en kost niets. Gewoon tussen wat blokjes multiplex klemmen.
Die zie ik even niet hoe je dit bedoelt.

@John1969, hmm, in plaats van kopen zo'n plaat, gewoon zelf maken van een plaatje trespa dus.
Ik heb 5 of 6mm trespa staan, even 2 tegen elkaar lijmen, aftekenen, boren en gaan maak ik er uit op.
Niet over nagedacht en een heel stuk goedkoper.
Ik heb nog wel een trespa zaagblad liggen, dus dat moet goed komen.
Misschien er een keertje een pomp krikje onder zetten voor het afstellen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.