(inklapbare) schragen

ildemana

Actieve deelnemer
20 apr 2021
40
12
NL
Ik gebruikt de volgende schragen. Inclusief verstelbare poten en ook inklapbaar mocht je ze niet nodig hebben. Ze bevallen me goed. Slechts 40 euro voor 2 stuks.

Prijs is goed, hoe hoog zijn ze?
 

ildemana

Actieve deelnemer
20 apr 2021
40
12
NL
Die toughbuilt schragen heb ik ook. Aan de lompe en zware kant inderdaad, maar wel een erg solide product en tot 1000 kilo te belasten. De Axminsters lijken me daar een 1 op 1 kopie van. Misschien zijn de lichtere uitvoeringen van toughbuilt (C300?) iets minder zwaar?

De C300 zijn volgens mij niet in hoogte verstelbaar. Als ik voor wat duurdere schragen ga is een hooge van 80cm wel prettig. De C700’s heb ik vrij snel weer geretourneerd toen ik schrok van het gewicht. Hier wel een klein beetje spijt van nu ik buiten aan het klussen ben en zware balken etc moet zagen.

Ik denk wel dat het niet veel degelijker kan dan de c700 en hoe lichter je gaat des te instabieler het wordt. Hoe de Axminsters of HBM’s zijn weet ik niet. Stanley heeft ook een paar inklapbare modellen waarvan de duurste er ook wel degelijk, maar iets minder lomp, uitzien.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Stanley heeft ook een paar inklapbare modellen waarvan de duurste er ook wel degelijk, maar iets minder lomp, uitzien.
bij stanley vind ik er geen die én uitschuifbaar/verstelbaar én opvouwbaar zijn
de 'beste' kosten rond de 100 euro incl

de getipte C700 van toughbuilt zijn dat wel
kosten rond de 170 euro incl
ze hebben ook verstelbare klemmen waarin je van schraag tot schraag horizontaal balken kan leggen
op elke schraag zitten aan 1 kant van de rug 2 haken waarop je een balk kan leggen om bv af te korten

toch nog een vraag: is de C700 traploos verstelbaar ?
in de poten zie ik namelijk op vaste afstanden gaten
dienen die om de poten te klemmen ?
maw dus niet traploos verstelbaar, maar enkel van gat tot gat ?

1622140021658.png

 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
toch nog een vraag: is de C700 traploos verstelbaar ?
in de poten zie ik namelijk op vaste afstanden gaten
dienen die om de poten te klemmen ?
maw dus niet traploos verstelbaar, maar enkel van gat tot gat ?
Neen, ze zijn niet traploos verstelbaar. Dat wil je ook niet omdat daarvoor een constructie nodig is die kan gaan slippen.
Hier een link naar een filmpje Link waarop dat te zien is.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Neen, ze zijn niet traploos verstelbaar. Dat wil je ook niet omdat daarvoor een constructie nodig is die kan gaan slippen.
da's een goeie verklaring
met 4 poten zal het dan toch nog even opspieën zijn, wanneer de ondergrond te oneffen is
in dat opzicht kreeg ik op een terrasje ooit een goeie bemerking van een andere klant
die vertelde dat een tafeltje met 3 poten altijd stabiel te zetten was, terwijl een met 4 poten meestal kwakkelt en opgespied moet worden
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Ik heb ze ondertussen veel gebruikt, ook op oneffen plaatsen. 2 schragen met daartussen CLS’en en wat platen erop en het geheel staat echt als een huis. Nooit aan de gang gehoeven met een spie of wat dan ook
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.