Incra square

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Hey allemaal,

Ik bedacht me, na alle goedkope “troep”, eens een goede hoek te kopen,

Nu zocht ik naar de Incra hoek, daar ik die prijs kwaliteit technisch nog te doen vind..

Nu vond ik deze op amazon, maar ik heb serieuze twijfels over de echtheid;

https://www.amazon.nl/Incra-Precisiehoek-90°-tonglengte-185/dp/B008PRCDKA/ref=mp_s_a_1_11?crid=VO3JJMHQA1LR&keywords=incra+square&qid=1673549731&sprefix=incra+square%2Caps%2C89&sr=8-11

De prijs is namelijk echt wel een stukje goedkoper dan op Nederlandse sites (vaker zo op amazon), maar ook het model lijkt andere inches te hebben dan de versies op de originele website van Incra. Ook heeft de amazon versie een gaatje (om op te hangen ofzo), terwijl ik dit bij de versies op de officiele website niet terug zie.

Link naar officiele site: INCRA TOOLS :: Measuring, Marking & Layout :: Guaranteed Squares & Angles

Zou dit echt namaak zijn?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
Heb je iets waarvan je zeker weet dat t haaks is? Dan zou je ook gewoon naar de Hornbach kunenn en het gaan checken. Ik heb een Skandiahaak die knetterhaaks is, al jaren geleden gekocht voor een tientje ofzo.. Ik snap t wel hoor, daar gaat het niet om, als je het budget hebt.. Ik hoeb ook 2 starrets in de la liggen, maar gebruik net zo vaak de Skandia.. haaks is haaks, of er nu Incra of Skandia op staat
 
  • Leuk
Waarderingen: StephanS en ornament

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Heb je iets waarvan je zeker weet dat t haaks is? Dan zou je ook gewoon naar de Hornbach kunenn en het gaan checken. Ik heb een Skandiahaak die knetterhaaks is, al jaren geleden gekocht voor een tientje ofzo.. Ik snap t wel hoor, daar gaat het niet om, als je het budget hebt.. Ik hoeb ook 2 starrets in de la liggen, maar gebruik net zo vaak de Skandia.. haaks is haaks, of er nu Incra of Skandia op staat
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik wordt inmiddels een beetje moe van inaccurate hoeken.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Thanks! Toch blijft het raar dat dit model niet op de website staat, en dat Nederlandse websites de versies 178 mm en 127mm aanbieden (waarom bestaat er ook een 178 mm als er een 185mm bestaat?). Overigens, waarom niet via Amazon?
De verschillen lijken me imperial VS metrisch. Niet via Amazon omdat ik de winkelier wat meer marge (tot wel 15%) gun terwijl ikzelf ongeveer hetzelfde betaal.

Zelf regelmatig bij deze winkel besteld en geen klachten...ze hebben ook 2 fysieke winkels
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Ik heb diverse merken en alles wat niet haaks was heb ik weggedaan. Vind de starrett model 13 fijn werken.
Woodpeckers heb ik ook maar de alu versie vind ik niet zo lekker werken, te dik. Als de langere rvs modelen van woodpecker valt is ie niet meer haaks. Kan je wel weer terug krijgen maar is toch weer werk.
Kijk ook eens naar gewone blokhaken din 875/0. Ja din 875/1 zou voor houtbewerking moeten kunnen maar ik hou van iets meer nauwkeurigheid. Ik heb ook een leuk haakje van Crown die d.m.v. een schroef nagesteld kan worden. Nadeel van messing is dat, als ie valt je de hoekjes soms met een vijl weer op maat moet brengen.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
. haaks is haaks, of er nu Incra of Skandia op staat
Daar ben ik het volledig mee eens. Er is heel veel veel rommel op de markt, maar dat is geen reden om elke betaalbare winkelhaak als vals te beschouwen.

Ik heb enkele tientallen van onderstaande Stanley hun winkelhaken in handen gehad en waren allemaal 90 graden. Gecontroleerd met een uiterst precieze winkelhaak . En door diverse eigenaren die hun houtverbindingen perfect gesloten kregen en hun constructies helemaal haaks. Ik heb er zelf ook drie. Tot nu toe een aanrader.


stanley winkelhaak.jpg
 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Ik heb ook één of ander goedkoop gestanst ding uit de bouwmarkt. En die heb ik toen ik hem kocht in de bouwmarkt, eerst langs wat meubelpanelen gelegd. Als je dat een keer of wat doet, en je ziet geen licht tussen de winkelhaak en het meubelpaneel, dan is die recht genoeg voor houtbewerking.
 

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
111
25
Breda
Matt Estlea beveelt deze set aan:

En zo zijn er meerdere van dat soort winkelhaken voor metaal, zoek op 'machinist square'. Zeker als je één neemt met een DIN norm ben er van verzekerd dat hij haaks is met tolleranties tot ergens ver achter de komma.

Van super nauwkeurig tot super super nauwkeurig:
DIN 875/2, DIN 875/1, DIN 875/0 en dan heb je geloof ik nog DIN 875/00
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.