In hoogte verstelbare werkbank van ziekenhuisbed

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
617
59
Provincie Zeeland
Hoi hout vrienden,

Vorige week een verrijdbaar en in hoogte verstelbaar onderstel van een ziekenhuisbed opgehaald hier een in hoogte verstelbare werkbank van te maken. Nu zit ik alleen met het volgende: het ding gaat prima omhoog alleen het zakt alleen met veel gewicht erop en dan nog heel langzaam. Op zich logisch natuurlijk het is niet de bedoeling dat een bed met patiënt erop met een vaart naar beneden vliegt. nu heb ik al een paar veren ertussen gezet maar rekken zo ver uit dat ze eigenlijk alleen op de bovenste helft werken. Middel van de hendel naar beneden te pompen gaat de tafel omhoog en de hendel naar boven duwen met je voet gaat het onderstel omlaag. De beweging naar onder is veel groter als de maximale beweging naar boven met de hendel. Misschien zou het zo kunnen zijn dat er een soort van stop op de ontluchting zit zodat hij niet snel naar beneden zakt? Met andere woorden als ik die stop eraf haal zou hij dan sneller zakken? Bij een pot krik scheelt het ook in de zaksnelheid hoever je het nippeltje opendraait en bij een pompkar of stapelaar hoe ver je de hendel indrukt.

Zie hier enkele foto’s:

Bijlagen

• IMG_5818.jpeg
    IMG_5818.jpeg
    149,7 KB · Weergaven: 38
  • IMG_5819.jpeg
    IMG_5819.jpeg
    151,9 KB · Weergaven: 32
  • IMG_5820.jpeg
    IMG_5820.jpeg
    109 KB · Weergaven: 37
  • IMG_5815.jpeg
    IMG_5815.jpeg
    96,9 KB · Weergaven: 35
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en John1969

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.182
3.056
Zal vast wel ergens een smoring in de retour zitten. Of je die kan instellen kan ik hier vandaan niet zien. Dan moet je hem even uit elkaar plukken.

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
617
59
Provincie Zeeland
Bedankt voor je suggestie. Voor jou is dat waarschijnlijk een peulenschilletje, maar ik ben er een beetje huiverig van. Moet ik dan de inbusbouten loshalen? En loopt de olie er dan uit? Ben eigenlijk bang dat ik het dan niet meer goed terugkrijg.
IMG_5821.jpeg

IMG_5822.jpeg

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.182
3.056
Dat schroefje dat op zij zit bij de laatste foto. Wat gebeurt er als je die een halve slag verder open draait? Het bovenste gedeelte is de cilinder met daar omheen het olie reservoir. Net als bij een pot krik. Het onderste gedeelte bevat de pomp en het daalventiel.

Laatst bewerkt:

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
617
59
Provincie Zeeland
Geen beweging in die schroef te krijgen. Is ook een vrij brede gleuf, de kop van de schroevendraaier heeft te veel speling

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.