Ik zal mij even voorstellen.

J

JanSulk

Guest
Mijn naam is Jos en sinds eind jaren '70 in het bezit van een houtdraaibank van Electra Beckum. Ook sinds die tijd lid van de Nederlandse Vereniging van Houtdraaiers Radius, maar dat weinig gedaan. Ik ben nu anderhalf jaar met pensioen en wil weer gaan starten. Probleem met COPD is ( had ik maar niet zoveel moeten roken) dat dat niet goed samengaat met draaien. Veel van de draaibank moet hersteld en/of vervangen worden. Ik heb mijn hele werkzame leven op een technische school gewerkt. Gaf zelf AVO-vakken, maar kon daar na schooltijd heerlijk in de praktijklokalen werken. Ik moet nu eerst een goede afzuiging in de schuur maken en dan kunnen we los.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Hallo en welkom.

Goede afzuiging is zeker belangrijk.
Voor nu zou ik zeggen 'koop een goed half/volgelaatsmasker en zet die elke keer als je wat zaagt of draait op.
Dit scheelt alles.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ons lid kor (kies voor hout) maakt fijn stof afzuigingen. Ik ben er tevreden over.https://www.woodworking.nl/threads/fijnstofunit-2-0.25252/ even zoeken er zijn vele draadjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.