Iemand ervaring met de scheppach stofzuigers?

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Ik had er ook al naar gekeken. Reviews zijn niet verkeerd. Maar na vele losse stofzuigers heb ik in inmiddels besloten om door te gaan voor een starmix iPulse 1635 te gaan.
Nog even sparen :)
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
Ik heb dezelfde maar dan in de uitvoering van Güde. Precies hetzelfde apparaat en zelfde prijs.
Staat onder mijn schijf/bandschuurmachine en vangt een respectabele hoeveelheid (fijn)stof, zeer content mee.
guede-guede-afzuiger-gaa-50-1100w.jpg
 

JonasLa

Actieve deelnemer
15 mei 2016
91
73
Ik heb zelf een Record Power DX1000 en gebruik deze momenteel voor de tafelzaag, dat gaat best goed. Ik heb hem ook voor de vlak-vandiktebank (HC260) proberen gebruiken maar daarvoor is het apparaat niet krachtig genoeg.
Het ding maakt overigens wel een hoop herrie, enkel de compressor weet het gegier van deze afzuiger te overstemmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: FreaknZoid

roykeren

Nieuw lid
14 feb 2020
14
3
Mijn vader gebruikt hem bij zijn lintzaag en is er zeer tevrede over alleen wat er bij hem wel is is dat de slang niet van heel erg goed kwaliteit is. Ikzelf heb ook een scheppach bouwstofzuiger de koffervariant voor mijn invalzaag en ik ben hier ook zeer tevrede over en als ik een minpunt moet noemen is dat de zak snel vol zit. Maar gelukkig zit daar een rits in zodat je hem kan leeg gooien
 

Peentjens

Actieve deelnemer
29 mei 2020
111
29
Amersfoort
Ik heb ook een HA1000. Hij doet wat hij moet doen. De slang is behoorlijk stug en het stof filter (gewoon een zak) loopt vrij vlot vol waardoor de zuigkracht achteruit gaat. Ik heb hem nu gecombineerd met een ton met cycloon. De stugge slang tussen cycloon en zuiger, een flexibeler slang tussen machine en cycloon. Dat werkt prima. Voor de prijs is het een prima apparaat!
 
  • Leuk
Waarderingen: FreaknZoid

Tijmen

Actieve deelnemer
Hier dezelfde ervaring, je mag hem niet als stofzuiger gebruiken, bij het frezen en de zaagtafel komt er toch ook echt best stof vrij naast spaanders. De papieren zak (filter klinkt te chique) is erg snel dicht helaas, nu ligt de ton een kwart vol, maar de zuigkracht is al ver weg ;)

Met zo'n cycloon ertussen he, hoe werkt dat precies? Vangt die fijnstof af, of juist spaanders?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.