I beat the Dovetail Speed Run Record (2021)

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Een wereld record poging om een zwaluwstaart verbinding te maken door Matt Estlea in drie en halve minuut. En de uitdaging om het nog sneller te doen.


Hier staat de blog van Matt Estlea over de regels voor de competitie.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3dmazter en Petrolhead

Trantor_3

Actieve deelnemer
8 okt 2017
39
7
Paul sellers doet het in een filmpje van 3.5 minuut, waarbij hij eerst wat vertelt en tijdens het proces nog uitgebreid wat aan zijn publiek toont. Potlood, kapzaag, "coping saw" en schaaf gebruikt hij.

 
  • Haha
Waarderingen: JPAJS

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Paul Sellers vind ik wel een goede leermeester, maar de laatste tijd is ie wel heel erg op de "vroeger was alles beter" toer, Frank Klausz is een mooie vent, die zagen die ie gebruikt, lijkt me onhandig van die grote spanzagen, maar het gaat hem goed af. Hij heeft ook een filmpje over een grote profielschaaf die ie ooit als demonstratie heeft gemaakt, heel grappig. En een supermooi huis en werkplaats die te koop stond en inmiddels verkocht is denk ik, waanzinnig. (Frank Klausz’ Shop Can Be Yours! | Popular Woodworking Magazine)

Dit weekend weer wat zwaluwstaarten zagen, ben al begonnen met de staarten, maar ik denk dat ik het maar wat langzamer doe, anders wordt het echt een puinhoop :D
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
Het filmpje van Matt was een reactie op het inmiddels 12 jaar oude filmpje van Rob Cosman:

Wat me vooral opvalt is dat Matt allerlei jigs nodig heeft, terwijl Rob redelijk rustig te werk gaat.
Ben benieuwd of iemand Paul Sellers zo gek weet te krijgen om mee te doen aan de challenge, hij zegt dat hij het in < 2 minuten kan?
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Die had ik nog niet gezien van Rob Cosman, maar dat gaat behoorlijk snel EN hij blijft nog uitleggen wat ie doet.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
845
441
Noord-Veluwe
De zaag die hij gebruikt is tegenwoordig een beetje "uit" geraakt. Dat soort Zinkensäge waren vroeger in de landen rond de Alpen min of meer standaard voor Tischler en Schreiner. Het is een gewone spanzaag, maar met een bijzonder zaagblad erin. Kijk maar eens naar paragraaf 1.5 in het onderstaande artikel. Daarin leggen ze het netjes uit.

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.