Hulpmiddel boren onder hoek kolomboor (Bosch PBD 40)

lucky_paolo

Actieve deelnemer
22 jan 2019
59
0
Dag allen,

Heeft een van jullie weet van een soort hulpmiddeltje (klein opzet stukje wat je onder een hoek kan draaien ofzo) waar ik met mijn Bosch PBD 40 onder een hoek zou kunnen boren.

Ik ben zeer tevreden over dit apparaat, maar mis het om kleine voorwerpen onder een hoek te kunnen boren.

Dankjewel!

Paul
 

lucky_paolo

Actieve deelnemer
22 jan 2019
59
0
Onder je werkstuk een wig leggen die onder de juiste hoek gezaagd is. Pas wel op voor het weglopen van de boor als je schuin boort.

jaap
Hi Jaap, dank voor je antwoord. Zo heb ik het wel eens gedaan, en inderdaad wordt het werkstuk dan makkelijk weggedrukt.

Enige nadeel van de wig is dat het niet "verstelbaar" is in een gewenste hoek. Wellicht dat iemand hier een dergelijk hulpmiddeltje kent.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Gewoon 2 stukken multiplex met aan een kant 2 scharnieren en de hoogteverstelling met een paar oogbouten. En dan een simpel machineklemmetje er op. Ik heb het wel eens op klus zo gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

lucky_paolo

Actieve deelnemer
22 jan 2019
59
0
Gewoon 2 stukken multiplex met aan een kant 2 scharnieren en de hoogteverstelling met een paar oogbouten. En dan een simpel machineklemmetje er op. Ik heb het wel eens op klus zo gemaakt.

Ja I know, maar was toch op zoek naar een wat meer solide oplossing.
Maar de sinusklem en kantelbare boorklem zijn precies wat ik daarbij in gedachte had.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.