Hulplijn gevraagd

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.322
173
Enkhuizen
Beter laat dan nooit. Dochterlief heeft eindelijk het houtbewerken ontdekt.
Ze heeft een beginnerssetje gekocht van Beavercraft: een kuksa van walnoot met een mes en een guts erbij. De guts is inmiddels gebroken en wel direct vergoed door de firma. Goede service! Gisteren waren we in Brabant bij haar en haar gezin. De kuksa is nog lang niet af maar ik denk dat ze wel wat hulp en onderricht kan gebruiken, niet alleen bij het bewerken van het hout maar zeker ook bij het onderhoud van het instrumentarium. Ik heb haar beloofd om op dit forum te kijken of er enige deskundigheid bij haar in de omgeving is.
Dus, welke houtsnijder woont in de buurt van Son en Breugel en wil haar wat beter op gang helpen in deze voor mij onbekende sport op houtgebied?

• Leuk
Waarderingen: wijk0983

wijk0983

Oud hout
22 sep 2013
2.526
563
Etten-Leur
Beter laat dan nooit. Dochterlief heeft eindelijk het houtbewerken ontdekt.
Ze heeft een beginnerssetje gekocht van Beavercraft: een kuksa van walnoot met een mes en een guts erbij. De guts is inmiddels gebroken en wel direct vergoed door de firma. Goede service! Gisteren waren we in Brabant bij haar en haar gezin. De kuksa is nog lang niet af maar ik denk dat ze wel wat hulp en onderricht kan gebruiken, niet alleen bij het bewerken van het hout maar zeker ook bij het onderhoud van het instrumentarium. Ik heb haar beloofd om op dit forum te kijken of er enige deskundigheid bij haar in de omgeving is.

Dus, welke houtsnijder woont in de buurt van Son en Breugel en wil haar wat beter op gang helpen in deze voor mij onbekende sport op houtgebied?

Pieter, in Zetten (Betuwe) is Houtsnijder Jan van Harskamp actief (Houterij de Specht) die ik van harte kan aanbevelen voor cursus. Als dat niet de bedoeling is kan ik daar navragen of iemand dichterbij Son en Breugel een rol als ‘mentor’ wil en kan vervullen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.