Hulp omzetten ARD > DWG. STP. of DXF.

Niels98

Nieuw lid
23 jan 2024
9
1
Rotterdam
Hallo allen,

Twee jaar geleden tijdens mijn opleiding op het Hout-en Meubileringscollege heb ik een meubel gemaakt met een aantal CNC gefreesde onderdelen die ik heb getekend in AlphaCam. Ik wil van dit meubel graag nog een exemplaar maken echter zijn alle bestanden die ik heb ARD-Bestanden. Ik moet STP, DWG of DXF bestanden hebben omdat ik niemand ken die met AlphaCam werkt, ik heb alleen zelf helaas geen software om deze bestanden om te zetten. Is er toevallig iemand hier op dit forum die mij uit de brand kan helpen? alvast bedankt !
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.631
2.113
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom als nieuw lid

voor de efficiëntie van lezen zou je in de titel de extensie van het bronbestand kunnen zetten, dan '>', en dan de extensies waar je naartoe wil
dat bespaart ons het lezen van de rest
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels98

hdv

Post veel
24 nov 2019
939
497
Noord-Veluwe
Ik heb het net even gechecked voor je, maar helaas kan BricsCAD (het 2D/3D CAD-pakket dat ik gebruik) deze bestanden niet omzetten. Misschien dat AutoCAD het kan? Geen idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels98 en ZotVanHout

Niels98

Nieuw lid
23 jan 2024
9
1
Rotterdam
Ik heb het net even gechecked voor je, maar helaas kan BricsCAD (het 2D/3D CAD-pakket dat ik gebruik) deze bestanden niet omzetten. Misschien dat AutoCAD het kan? Geen idee.
Helaas kan Autocad geen .ARD bestanden openen of exporteren. Maar in ieder geval bedankt voor het checken !
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.108
880
Omgeving Leiden
Ja, ligt aan jou. :)

Neen hoor, weet ik niet want ik heb zelf geen cad bestanden en gebruik de tool dus niet.
Zou best kunnen dat de site idd niet goed werkt. Maar misschien zijn er meer online tools te vinden.
Zelf even verder zoeken.
 

Niels98

Nieuw lid
23 jan 2024
9
1
Rotterdam
Ja, ligt aan jou. :)

Neen hoor, weet ik niet want ik heb zelf geen cad bestanden en gebruik de tool dus niet.
Zou best kunnen dat de site idd niet goed werkt. Maar misschien zijn er meer online tools te vinden.
Zelf even verder zoeken.
Ik krijg helaas een 404 melding als ik een bestand probeer te converten. Online helaas nog geen andere tool gevonden die .ARD ondersteunt. Maar het meedenken wordt gewaardeerd ! :D
 

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
98
10
Oss
Onder het blad home kunt je via output cad. Bestanden omzetten naar: acis binary, acis text, dxf, enhanced metaforen, iges, rhino, stl vda dus lijkt me geen probleem en zelf op te lossen
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.915
807
Enschede, Twente
Zoals ik het begrijp beschikt topicstarter niet over de software Waarmee de bestanden gemaakt zijn. Daarom de conversie-vraag.

ik zie trouwens weinig andere opties dan in de originele app de bestanden te verwerken.
 

Niels98

Nieuw lid
23 jan 2024
9
1
Rotterdam
Zoals ik het begrijp beschikt topicstarter niet over de software Waarmee de bestanden gemaakt zijn. Daarom de conversie-vraag.

ik zie trouwens weinig andere opties dan in de originele app de bestanden te verwerken.
Het probleem is inderdaad dat ik zelf de software niet heb om de bestanden om te zetten en dat mijn oude school inmiddels is overgestapt op andere software.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.