Via Wikipedia Frankrijk. Daaruit blijkt dat het allemaal familie van elkaar is:
Hieronder staat het vertaald:
==
Het familiebedrijf Peugeot ging in het begin van de 19de eeuw het industriële tijdperk in onder impuls van keizer Napoleon I, die de soldaten van zijn Grande Armée moest kleden. Deze oorspronkelijke molenaars werden vervolgens katoenverwerkers in Hérimoncourt in de regio Montbéliard in de Franche-Comté.
In 1810 lanceerden Jean-Frédéric en Jean-Pierre II Peugeot zich in de staalindustrie en transformeerden de fabriek in de plaats Le Sous-Cratet in een staalgieterij3 en lanceerden zich vervolgens in het koudwalsen om de horloge-industrie te bevoorraden met veren.
In 1832 bundelen ze hun krachten met Jacques Maillard-Salins en richten ze de firma "Peugeot Frères Aînés et Jacques Maillard-Salins " op om zaagbladen te vervaardigen.
In 1840 werd een Peugeot-koffiemolen gebouwd , de eerste van een lange reeks.
In 1841 bundelen de zonen van Jean-Frédéric hun krachten met vier Engelsen uit Lancaster die zich in de streek van Saint-Étienne hadden gevestigd, de gebroeders Jackson, om de tak "Peugeot Elders en Jackson broers" op te richten. In Pont-de-Roide-Vermondans produceerde hij veren, lintzagen, gereedschap, korsetten en parapluwalsen.
In 1851, na de revolutie van 1848, die een ernstige economische crisis veroorzaakte, werd het bedrijf van de zonen van Jean-Pierre II, die hun vader opvolgden, "Établissements Peugeot Frères" en breidde het zijn productie uit. Deze omvatten stalen frames voor de crinolines, modeaccessoires die door keizerin Eugénie werden gelanceerd. Vervolgens namen Eugène en Armand Peugeot, de zonen van Jules en Emile, de leiding van het bedrijf over, waarvan "het bedrijf het zeer goed deed in deze welvarende periode van het Tweede Rijk" en begon met de productie van fietsen in 1886 en motorfietsen in 1899.
Een visionair, Armand Peugeot is vastbesloten om auto's te maken. Na de bouw van het Type 1 in 1889, een stoomdriewieler aangedreven door een door Léon Serpollet ontworpen ketel, vond hij dat alleen de oliemotor een betrouwbare en lichte auto kon bouwen. Tegelijkertijd was Émile Levassor op zoek naar klanten voor zijn Daimler-motoren16 en stelde hij de fabricage van auto's17 voor aan Armand Peugeot, die hem volgde. Zo produceerde en verkocht Peugeot in januari 1891 een van de eerste "paardekrachtloze" auto's, waardoor de heer Vurpillod datzelfde jaar de eerste koper van een Peugeot-auto was. Daarna volgden Type 2 en Type 3. Met een vermogen van 8 pk bereiken ze een snelheid van ongeveer 15 km/u.
==
Weten we dat ook weer.