Hulp nodig met instellen van raamfrezen

kynai De Kinder

Nieuw lid
1 dec 2024
4
0
Dendermonde
Ik heb wat hulp nodig bij het instellen en het nummerren van mijn raamfrezen. Ik zou graag een paar teIMG_20241126_192052.jpgst stukken maken maar ik heb geen idee hoe hoog of diep ik deze frezen moet instellen kan iemand mij hierbij helpen?

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.182
2.272
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom als nieuw lid !

ik hoef de schelde slechts 15 min stroomopwaarts te varen om bij jou voor anker te gaan
jouw uitdaging lijkt mij pittig
we kunnen die hier op het forum ofwel via pb verder uitdiepen

ik merk dat de frezen op een vlakbank liggen
veronderstel wel dat je een top hebt . . .
50 mm ?

kynai De Kinder

Nieuw lid
1 dec 2024
4
0
Dendermonde
welkom als nieuw lid !

ik hoef de schelde slechts 15 min stroomopwaarts te varen om bij jou voor anker te gaan
jouw uitdaging lijkt mij pittig
we kunnen die hier op het forum ofwel via pb verder uitdiepen

ik merk dat de frezen op een vlakbank liggen
veronderstel wel dat je een top hebt . . .
50 mm ?
Ik heb inderdaad een toupie 50mm ik weet niet goed hoe ik het beste begin met het testfrezen...

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.323
3.134
Staan er geen nummers op de losse freesonderdelen? Als het pakketten zijn die klaar voor gebruik zijn, dan stomp je er toch gewoon een balk in? Dan zie je gelijk het resultaat.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.323
3.134
Je kan de losse frees onderdelen naast elkaar op tafel leggen en dan de catalogus van bijvoorbeeld cmt er bij pakken en kijken wat je hebt. Je vindt dan ook voorbeelden van welke combinatie van frezen je nodig hebt voor een bepaalt profiel.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.