hulp aankoop disc sander, belt sander of combo

Salocin84

Actieve deelnemer
12 nov 2018
90
14
Provincie Antwerpen - grens NL
Hoi,

ik wou graag eens naar jullie mening horen wat ik het beste kan aankopen.

geregeld wil ik wel eens iets afronden of bijschuren, dus ben ik van plan om een extra schuurmachine te kopen. Maar ik twijfel tussen enkele opties.

Ik begon met het idee van een disc sander (de record power DS300) Voor het afronden zal dit zeker goed zijn en ik kan er ook onder een hoek met schuren.
Nadeel voor rechte stukken is dat de omwentelingssnelheid verschilt naargelang waar op de disc je materiaal raakt.

Vervolgens dacht ik waarom geen 2 in 1 toestel kopen met een disc en belt; (Record power BDS250). Alleen weet ik eigenlijk niet of je belt sander veel gaat gebruiken (ik weet toch niet meteen een toepassing, maar we kunnen best altijd naar de toekomst kijken, dat we niet te veel nutteloze aankopen doen)

Het meest geschikte leek me dan mss ook een Edge belt sander te kopen, maar die zijn of veel te groot of het oscillerende spindel en belt toestel. maar ik heb reeds onlangs een oscillerende spindel schuurmachine aangeschaft. Ik had mss toen al beter een combo vd 2 gekocht (maar was toen niet op voorraad en ik had geen geduld :) )

Als laatste overweg ik nu om misschien om mijn gewone bandschuur machine te upgraden naar ee.n nieuwe (Festool BS75, wat ongeveer evenveel gaat kosten als de record power BDS250) en hiervoor gewoon een jij te maken, zodat ik hem haaks kan weg zetten, zodat ik toch een Edge belt sander heb.

Graag hoor ik graag naar welke keuze jullie zouden maken en ook de reden daarvoor. Of dat ik uiteindelijk 2 toestellen ga moeten aankopen.

ontzettend bedankt alvast

groeten nicolas

wv-BDS250-1-cat.jpgwv-DS300-1-cat.jpg0bd55c94-0c10-11e8-80e7-005056b31774_1600_1066.jpg
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
De combinatie is prettig, alleen de DS300 heeft weer het voordeel van een grotere schijf.
Voor algemeen gebruik zou ik voor de combinatie gaan. Mocht een wat grotere machine in het budget zitten dan zou ik daarvoor opteren.
Overigens is de combimachine van Triton (tspst4450) (je hebt hem ook van HBM of andere merken) wellicht ook geen verkeerde optie. Die is ook vrij alround.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.